Mijn Communities
Help
Marjon Janssen
CHAMPION **

signaleringslijst WNT en individuele loonstaat tbv WNT en SA/Accountant

door Marjon Janssen
Status: Ingepland

Het zou fijn zijn als er een signaleringslijst WNT komt in Visma (zie raet overzichten) en daarnaast een individuele loonstaat ( ook voorbeelden raet) met bovenin naw, geb. datum, deeltijd%, functie, did, dud, LH tabel, grondslagen, enz, zie voorbeelden hieronder in de kop van het rapport. En in de volgorde zie verder hieronder. Deze individuele loonstaat kan vervolgens ook worden gebruikt door SA controle en accountant overzichten. De accountant zal hier erg blij mee zijn.

MarjonJanssen_0-1638867415671.png

MarjonJanssen_1-1638867438129.png

 

Daaronder per maand bruto netto traject, grondslagen enz. zie schermprintjes (niet gesorteerd in componentnr oplopend, maar bruto netto traject zoals op de loonstrook)

MarjonJanssen_3-1638867673987.png

MarjonJanssen_4-1638867763903.png

 

 

 

MarjonJanssen_5-1638867844362.png

MarjonJanssen_6-1638867891167.png

 

14 Opmerkingen
door catharinaconfina

Heel graag inderdaad! Dit is ook een grote wens vanuit onze klanten. Vooral de loonstaat en de loonstaat herrekening.

Heino27
CONTRIBUTOR **
door Heino27

Volledig mee eens. Ook de indeling van de jaarstaat op 1 pagina zou prettiger werken.

lauraholm
VISMA
door lauraholm
Status changed to: Status: Intake
 
Misha van der Schoot
CONTRIBUTOR **
door Misha van der Schoot

We wachten hier met smart op. Zou erg fijn zijn!

Heino27
CONTRIBUTOR **
door Heino27

Hallo Misha, Je wacht met smart op iets? Maar ik ben de draad even kwijt hoor. Waarop wacht je nu precies? 

Misha van der Schoot
CONTRIBUTOR **
door Misha van der Schoot

Dag Heino, Ik doel op de individuele loonstaat en signaleringslijst WNT. Dat gaat ons veel werk besparen.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

De individuele loonstaat hiervan is een verbeterde versie al van aanwezig in de HRM analytics applicatie.  Hier lopen op dit moment een aantal pilots voor. Marjon, Marielle Kuypers heeft een meeting met jullie einde Januari gepland.

 

WNT signaal is denk ik een ander verzoek ? Er staat op de backlog een request opgenomen om een WNT rapport te gaan ondersteunen 

 

Marjon Janssen
CHAMPION **
door Marjon Janssen

Aanvullend hierop ook (met dezelfde opmaak) de loonstaat herrekening en loonstaat voorgaande jaren (verklaring fiscale verrekening), zodat dit zichtbaar is voor sa maar ook verstrekt kan worden aan de medewerker op verzoek. Dan kunnen we zien wat er per maand herrekend is en op welke componenten onder elkaar. 

Opmaak zoals hierboven beschreven en hieronder zichtbaar. In de kop geb. datum did, tabel, enz, Linker kolom de componenten in volgorde bruto/netto met daaronder dan de grondslagen. Daarnaast dan in de kolommen de periodes met de bedragen per component in welke maand er wat is herrekend. 

MarjonJanssen_0-1643642108562.png

 

 

René van Dijk
CHAMPION ***
door René van Dijk
 

Ook ASG heeft dit zeer urgent nodig voor de jaarrekening controle 2021 WNT en Topinkomens controle gehele populatie zie ook ticket 24389161 ook looncomponent 1886 (RAET) die voldoet aan de bezoldigingscomponenten zien wij graag toegevoegd zoals de 800100 loonkosten

RenvanDijk_1-1646214957479.png

RenvanDijk_2-1646214979836.png

 

 

Marjon Janssen
CHAMPION **
door Marjon Janssen

Vreemd hierin is dat in de loonaangifte en pensioenaangifte (export achter de wizard in payroll?) wel alle gegevens zitten die nodig zijn voor de individuele loonstaat. Waarom kunnen de gegevens die in de loonaangifte en pensioenaangifte zitten bestaande uit HRM/Talent deel en payroll deel daar wel worden samengevoegd op 1 lijst, maar in de rapportage of een Excel download/ overzicht vanuit de wizard niet? Dit geeft stof tot nadenken 😉

peterdevette
CHAMPION *
door peterdevette

@Rene van Jole dit idee is bijna een jaar geleden ingediend. Signalering WNT is iets dat je gedurende het jaar wilt doen om te voorkomen dat een bestuurder de norm gaat overschrijden, maar is essentieel bij de controle op de jaarrekening. De status van het idee is dat realisatie waarschijnlijk is. Het jaar is bijna afgesloten en accountants zijn de voorbereidingen voor de controle 2022 al gestart. Graag hoor ik als realisatie waarschijnlijk is, of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren en van welk moment we dan uit kunnen gaan.

 

Groet

 

Peter de Vette

door Rene van Jole

hoi Peter

 

De input van dit idee bevat meerdere onderdelen wat mbt communicatie niet handig is, maar antwoord op je vraag mbt de WNT dat zijn we aan het analyseren en ik hoop dat we dit begin 2023 kunnen realiseren even afhankelijk of het mogelijk is in de huidige Reporting omgeving. Ik hoop daarmee hier binnenkort meer input op te ontvangen van onze Business analysten

 

Ga er maar vanuit dat dit niet in Jan - Febr beschikbaar is en dat voor de bestuurders je dit handmatig moet toetsen mbv andere rapportages 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Ingepland

Dit is een verzameling van ideeen we gaan het WNT rapport inplannen 

Voor de overige rapporten ( wat niet handig is om ideeen te combineren want deze sluiten we als WNT is gerealiseerd ) gaan we in Q1 een verdere analyse doen 

door Rene van Jole