Mijn Communities
Help
Kristel Hommers
CONTRIBUTOR ***

Pushmelding Gewerkte dagen

door Kristel Hommers (Bijgewerkt ‎18-10-2023 09:15 door Maarten VB VISMA )
Status: Afgewezen

Kan er een pushmelding worden ingericht wanneer medewerker Gewerkte dagen nog niet heeft ingediend (xx aantal dagen nadat maand voorbij is). 
Eind vorig jaar merkten we dat, ondanks herhaaldelijke communicatie, veel medewerkers alsnog een 'inhaalslag' maakten en meerdere maanden moesten indienen. Dit brengt dan met zich mee dat ze het soms niet overzien, fouten maken...en dus ook bij ons weer extra werk.

5 Opmerkingen
Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Als die melding qua inhoud tekst ook per klant is in te richten zou dat super zijn. 

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Niet ingepland

@Kristel Hommers ik snap het idee. Maar even los van het feit dat ik op dit moment niks heb gepland op dit vlak, is er nog een andere beperking.

De Gewerkte dagen- en Declaratie-modules hebben geen kennis van alle medewerkers binnen de organisatie. Pas op het moment dat een medewerker de module (voor het eerst) opent, halen we de relevante gegeven uit Beaufort.

Dat betekent dat we medewerkers die nooit de module hebben geopend geen notificatie kunnen sturen. (een notificatie als reminder is natuurlijk nog steeds zinnig voor die medewerkers die al wel eens de module hebben geopend, maar dat lijkt me niet de primaire reden waarom je het idee hebt gepost).

@

Kristel Hommers
CONTRIBUTOR ***
door Kristel Hommers

@Bastiaan Friederichs begrijpelijk dat systeem geen notificatie kan sturen als medewerker de module nog nooit geopend heeft. Maar daarnaast blijft het een wens dat medewerkers die module al wel een keer hebben geopend een reminder/notificatie krijgen op moment dat een maand gepasseerd is en na x-aantal dagen blijkt dat gewerkte dagen van betreffende maand nog niet zijn ingediend. Dit alles om 'inhaalslagen' aan einde van het jaar, met de daarbij komende fouten, te voorkomen.

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Het is wat ons betreft heel fijn dat personen die iets hebben ingevuld maar vergeten in te dienen de notificatie krijgen.

Dat werknemers die nog geen opgave gedaan hebben geen notificatie krijgen is wat anders, ook daarin hebben wij een wens omdat we afgelopen einde jaar ontzettend veel aanvragen met terugwerkende kracht ontvingen (die konden we omdat we toen nog met een declaratieformulier werkten via Self Service nog klaarzetten bij werknemers). Misschien kan de reminder zodra iemand ooit een keer gewerkte dagen heeft ingediend automatisch elke maand worden geactiveerd?

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Afgewezen

Ik wijzig de status naar afgewezen omdat er inmiddels een ander idee is met meer kudos: https://community.visma.com/t5/Ideeen-Youforce-App/Pushnotificatie-maandelijks-versturen-om-gewerkte...

Inhoudelijk mijn inziens gelijk