Mijn Communities
Help
Astrid Mulder
CONTRIBUTOR ***

Vangnet

door Astrid Mulder (Bijgewerkt ‎18-10-2023 09:28 door Maarten VB VISMA )
Status: Niet ingepland

Graag zien wij de ziekmelding uitgebreid worden met Vangnet.

 

Nu kun je alleen nog ziek melden door zwangerschapsverlof, bedrijfsongeval of orgaandonatie. Naar mijn weten moet dit uitgebreid worden voor overige vangnet. Hierbij kun je denk aan iemand die valt onder no-risk polis of compensatieregeling. 

Werknemer met Ziektewet-uitkering | UWV | Werkgevers

 

4 Opmerkingen
Paul Wevers Consultancy
CONTRIBUTOR ***
door Paul Wevers Consultancy

@Astrid Mulder 

Dit regel je volgens mij in de HRcore module arbeidsgehandicapten. Welke andere vangnetten zijn er nog meer?

 

Wij zouden onze leidinggevenden niet met deze vraag willen lastig vallen en als wij dat wel zouden doen verwacht ik niet dat ze dit spontaan gaan doen.

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: In onderzoek
 
Maarten VB
VISMA
door Maarten VB (Bijgewerkt ‎31-08-2022 08:17 door Maarten VB VISMA )
Status changed to: Status: Niet ingepland

Hallo @Astrid Mulder,

 

Voor wat betreft de "no-risk" situatie adviseren we inderdaad de functionaliteit omtrent "Arbeidsgehandicapten" te gebruiken zoals aangegeven door @Paul Wevers Consultancy . Wanneer een persoon die aan deze voorwaarden voldoet in dienst komt kun je middels de HR Core procedure "Registratie Arbeidsgehandicapt" de situatie vastleggen. Dit is een eenmalige actie en nadien zullen bij elke ziekteregistratie automatisch de relevant gegevens ingevuld worden en automatisch doorgegeven worden aan het UWV via de EDI koppeling. Dit is hoe wij het momenteel adviseren via Self Service en we trekken deze lijn door naar de Youforce app.

 

Voor de compensatie regeling bestaat zoiets niet en dit moet je dus inderdaad handmatig vastleggen, maar vanwege het feit dat dit zeer weinig zal voorkomen plannen we dit momenteel niet in. Is er een specifieke reden voor jullie waarom dit belangrijker is ? Hebben jullie veel medewerkers die aan deze basisvoorwaarden voldoen?

  • Geboren voor 1962
  • Indienst gekomen tussen 1 januari 2018 en 1 januari 2020

Als er iemand anders nog input heeft over deze twee specifieke vangnet situaties of andere laat het dan zeker weten hier, maar momenteel gaan we dit niet verder oppakken.

Astrid Mulder
CONTRIBUTOR ***
door Astrid Mulder

@Paul Wevers Consultancy  en @Maarten VB  bedankt voor het meedenken. Wij gaan dit nu zo registreren in HR Core Online. Ik wist deze optie niet.