Mijn Communities
Help
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Verlof overzichtelijk en juiste opname ervan in Youforce App

door Lieke Sterk Huis
Status: Ingepland

Aangezien ik in de Self Service community een reactie had geplaatst en deze hierin moest aangeven. Bij dezen:

Zou er in de Youforce app met het verlof meegnomen kunnen worden dat je eventueel voor meerdere verlofsoorten kunt kiezen bij een aanvraag. Nu dienen sommige medewerkers 2 verlofaanvragen in te vullen, omdat ze niet voldoende wettelijke verlofuren hebben en dan doen zij ook nog een verlofaanvraag voor bovenwettelijke uren. In veel gevallen zien onze medewerkers dit niet en dan staan ze met -20 uur wettelijk verlof als saldo. Hoe kan dit opgelost worden?

Idealiter zou het geweldig zijn dat er 1 aanvraag gedaan kon worden en eerst wettelijk opgemaakt wordt en als er tekort is, dat deel in mindering wordt gebracht van de bovenwettelijke uren.

2 Opmerkingen
Carl Mesker
CONTRIBUTOR **
door Carl Mesker

Beste Lieke,

 

heb vanmorgen zelf ook een vergelijkbaar verzoek ingediend.  Ben in afwachting wanneer er misschien via VismaRaet een update hierover wordt ingevoerd?

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Ingepland

Hi @Lieke Sterk Huis en @Carl Mesker, vlak voor de vakantieperiode heb ik dit nieuwsbericht gepubliceerd waarin we iets meer hebben toegelicht rondom verlof in de Youforce app (en desktop): Vervolgstappen verlof

 

Onder verlofregistratie zie je de bullets Automatisch afboeken of voorstel op basis van vervaltermijn en Meerdere verlofsoorten in 1 aanvraag.

 

Als we die twee zaken hebben geimplementeerd hebben we volgens mijn een oplossing voor het probleem wat je beschrijft!