Mijn Communities
Help
Ramona Apcar
CONTRIBUTOR ***

Declaratie indienen vanuit een specifieke rol (Senior declaratie indienen)

door Ramona Apcar (Bijgewerkt ‎11-04-2024 11:37 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: Afgewezen

Bij de roltoewijzing vanuit Beaufort (Senior declaratie indienen = SRDEC) lopen wij er tegenaan dat bepaalde medewerkers geen declaraties meer voor iemand anders kunnen indienen. Dit is een rol die ervoor zorgt dat Management Assistentes de declaraties voor de managers kunnen invoeren. De rol SRDEC kunnen wij niet plaatsen in de app. 

3 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Afgewezen

@Ramona Apcar dit klopt, er is geen functionaliteit waarmee een gebruiker "namens iemand anders kan indienen".
Ik verwacht ook niet dat we dit in de nabije toekomst wel gaan ondersteunen. Daarom geen ik het idee de status "Afgewezen".



Ramona Apcar
CONTRIBUTOR ***
door Ramona Apcar

@Bastiaan Friederichs We zouden graag een onderbouwing willen waarom dit verzoek is afgewezen. Bij ziekmeldingen via de app is er namelijk wel nagedacht over de verschillende rollen (zie printscreen). Declaraties indienen voor iemand anders is een logisch proces, hierbij kan je denken aan bestuurssecretaresses, zij dienen declaraties in voor directieleden. We horen het graag, bedankt!

 

RamonaApcar_0-1712826115526.png

 

door Bastiaan Friederichs

@Ramona Apcar mijn conclusie is dat de investering die nodig is, op dit moment niet opweegt tegen het resultaat wat je beschrijft.

Ik heb daarbij onder andere gekeken naar:

 

Alternatieven, de betreffende gebruiker kan immers zelf een declaratie indienen.
(wat - als ik naar de reacties kijk van gebruikers - veel simpeler en vooral sneller is geworden t.o.v. bijvoorbeeld Self Service)

Of het idee - ten opzichte van andere ideeën - voldoende support krijgt van andere klanten, dat lijkt niet zo te zijn als ik kijk naar het aantal Kudo's of naar de inhoud van gesprekken die we hebben met klanten over de declaratie-module.

De vergelijking met Verzuim gaat niet helemaal op vind ik; daar was het uitgangspunt immers dat de manager (of andere rol) een medewerker ziek- of hersteld meld. Daar is (of was) het uitgangspunt de vraag: "Gegeven een bepaalde manager, voor wie mag hij/zij Verzuim doen", terwijl voor declaraties het uitgangspunt is gekozen om vanuit de medewerker te redeneren.

Ik lees dat je het een logisch proces vindt, maar belangrijker vindt ik hoe vaak het voorkomt. In dit geval is het aantal declaraties dat door een medewerker zelf wordt ingediend de overgrote meerderheid, het aantal declaraties dat door iemand anders wordt ingediend (in Self Service) is een absolute minderheid.

Wellicht ten overvloede; ik begrijp het idee wel, maar we moeten keuzes maken waar we wel en niet op investeren. Omdat het niet onze intentie is om op alle ideeën te reageren met "Goed idee, niet ingepland" als we weten dat we het de aankomende 6 tot 12 maanden niet zal worden gerealiseerd, kies ik ervoor om deze af te wijzen.
(Community gebruikers kunnen nog steeds hun Kudo's en feedback achterlaten. Op het moment dat we ruimte hebben om verbeteringen te realiseren, kijk ik ook naar deze status)