Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Meerdere rollen per medewerker

door Raymond_de_Rozario
Status: In onderzoek

Op dit moment is het binnen de autorisaties van PDOL alleen mogelijk om één soort rol te koppelen aan een medewerker. Soms komt het voor dat tijdens een vakantie periode iemand tijdelijk werkzaamheden moet overnemen en daarmee toegang nodig heeft tot een andere rol. Het enige wat ik nu kan doen is dan tijdelijk de rollen switchen bij die medewerker. Dit is natuurlijk niet te doen wanneer iemand normaliter de MGR-rol heeft en ook nog mutaties moet goedkeuren. Ik kan de andere bevoegdheden niet standaard aan de MGR-rol toevoegen, aangezien niet iedereen hier toegang tot hoeft te hebben. Allemaal extra rollen aanmaken ben ik ook geen voorstander van. 

 

Hoe mooi zou het zijn dat je (net zoals bij selfservice) iemand aan meerdere rollen kan toevoegen zodat die persoon kan schakelen?

 

 

 

Raymond_de_Rozario_0-1683204673808.png

 

3 Opmerkingen
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

Ik loop hier ook tegenaan, omdat wij een MGR- en BU-rol hebben. Onze managers hebben beide rollen, waarbij zij voor het PDOL ook in beide rollen de medewerkers moeten zien. Echter kan ik nu maar 1 rol selecteren, terwijl de splitsing in Self Service heel gemakkelijk te maken is. Kan hier een koppeling komen met HR Core en de organisatiestructuur? 

door Peter van Miltenburg
Status changed to: Status: In onderzoek

Het uitgangspunt is dat in deze gevallen gebruik wordt gemaakt van roltoewijzingen. Dan wordt de rol toegepast die op dat moment actief is:

PetervanMiltenburg_0-1684152627060.png

Van deze rol worden dan de privileges geladen en vastgesteld welke medewerkers zichtbaar zijn binnen deze rol. Voor gebruikers van de normale desktop kun je met bovenstaande optie de rol wisselen. Voor gebruikers van 'Mijn Youforce' wordt bij het starten van Personeelsdossier gevraagd welke rol toegepast moet worden.

 

In het screenshot van Raymond_de_Rozario staat dat er een specifieke rol wordt toegepast en er is toegang tot alle dienstverbanden. Dat wordt gebruikt om de roltoewijzing te 'overrulen', zodat altijd een bepaalde rol wordt toegepast. Dit is is principe alleen bedoeld voor beheerders en andere specifieke situaties. 


Er zijn op dit moment geen plannen om dit mechanisme te wijzigen, vooral ook omdat dit een ingrijpende wijziging is. In de overgang naar 'Mijn Youforce' zal echter het autorisatiemechanisme worden herzien, en in dat traject zal ook deze wens worden meegenomen. Hierdoor is er niet op korte termijn een wijziging te verwachten.

Ingrid Witte
CONTRIBUTOR ***
door Ingrid Witte

Ik heb een medewerker met een controllers rol , deze wil ook de rol van HRM toegevoegd hebben. 

Het zou fijn zijn als dit mogelijk is.