Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Na uitdienst documenten naar prive mail (YOU-I-162)

door Former Member
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Bij uitdienst wordt de Youforce account gelijk afgesloten en heeft de medewerken geen toegang meer tot de stroken en jaaropgaven.

Graag in deze situatie de loonstroken en jaaropgaven die worden aangemaakt na uitdienst,

automatisch laten verzenden naar het opgegeven prive e-mailadres.

2 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: YOU-I-162
door Peter van Miltenburg (Bijgewerkt ‎31-10-2022 14:25 door Peter van Miltenburg VISMA )
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Een belangrijk aspect van deze wens is het gebruik van email, want email is een inherent onveilige manier van communiceren. Er zijn in het verleden veel initiatieven geweest om emailverkeer encrypted plaats te laten vinden, maar dat is slechts het geval tussen grote partijen als Google en Microsoft. De keten is echter zo sterk als de zwakste schakel, en het is daarom niet te adviseren om een heel personeelsdossier via email te verstrekken. Dit is ook de reden dat hiervoor expliciet voor wordt gewaarschuwd aan de medewerker bij het instellen van de salarisspecificatie per email ontvangen.

In plaats daarvan heeft de medewerker de mogelijkheid om het gehele dossier te downloaden vanuit Mijn Dossier. In het algemeen behouden medewerkers nog enkel maanden toegang tot Youforce voor het afhandelen van lopende zaken. Als een medewerker geen actief dienstverband heeft wordt teruggevallen op de rol 'Standaardgebruiker' en in autorisatiebeheer is in te stellen welke applicatie dan nog beschikbaar zijn voor de medewerker, bijvoorbeeld Mijn Dossier en Self Service.