Mijn Communities
Help
RBijlholt
CONTRIBUTOR ***

Niet meer apart inloggen op HR Core Online (Beaufort)

door RBijlholt
Status: Bestaat al

Nu Beaufort verplaatst is naar de Online omgeving en als module in Youforce opgestart wordt, zou het heel gebruikersvriendelijk zijn om niet meer met een aparte gebruikersnaam/wachtwoord in te loggen op HR Core Online (Beaufort). De verificatie van de HR Core Online gebruiker is al gebeurd met het Youforce certificaat en Youforce gebruikersnaam/wachtoord.

13 Opmerkingen
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Bestaat al

Beste @RBijlholt ,

 

Zoals je mogelijk hebt gelezen het bericht Youforce Cleanup ideeën zullen meerdere Visma|Raet collega's de aankomende tijd helpen in de beoordeling van de ideeën. 

 

Zo zag ik dit idee. En het goede nieuws is de door jou gevraagde functionaliteit bestaat al. Als je in HR Core Beaufort het stuurgegeven SSIGNON 'Eenmalig aanmelden bij Beaufort' op 'J' zet zal je automatisch worden ingelogd.

 

De gebruiker hoeft slechts zijn losse Beaufort wachtwoord eens de de ''x'' dagen (b.v. 90) te wijzigen zoals ingesteld in Applicatiebeheer / Autorisatie / Gebruikers.

RG van Zuuk
CONTRIBUTOR **
door RG van Zuuk

 

Beste  https://community.visma.com/t5/user/viewprofilepage/user-id/460532

 

Ik heb jouw oplossing toegepast maar ik krijg nog het tussenscherm en moet gewoon inloggen.

Kan jij aangeven wat er wellicht nog meer moet gebeuren? 

 

 

 

 

 

door Remco te Ronde

Beste @RG van Zuuk ,

 

Vervelend dat het (nog) niet werkt. Even voor de zekerheid. Heb je in Applicatiebeheer / Autorisatie / Gebruikers het veld ''Netwerk id'' gevuld met het Youforce account (b.v. IC-nummer of RW, RQ etc)? 

RemcoteRonde_0-1655102392952.png

 

 

Mocht het ondanks dat dit veld is gevuld alsnog niet werken dan kunnen mijn  collega's van het ServiceCenter op basis van een ticket/incident je hopelijk verder helpen.

door Rianne van der Linden

@Remco te Ronde  Wij lezen met belangstelling mee, want deze oplossing was ons niet bekend. 
Wat wij echter heel apart vinden is dat je als gebruiker nog steeds om de x aantal dagen je wachtwoord moet vernieuwen. Daarbij moet je ook je oude wachtwoord intypen. De kans dat de gebruiker zijn wachtwoord nog weet, is klein wanneer hij dat niet meer dagelijks hoeft in te toetsen. 
Waarom is het nog steeds nodig om het wachtwoord te vernieuwen als je gebruik maakt van SSO?

Jolanda_Pelle
CONTRIBUTOR ***
door Jolanda_Pelle

Ik lees graag mee @Remco te Ronde . Ik vroeg me ook af of je dan nog je oude wachtwoord moet ingeven. Ja dus, dat is niet praktisch.

door Remco te Ronde

Hoi @Rianne van der Linden en @Jolanda_Pelle ,

 

Ik dacht altijd dat het aan mijn onkunde en verschillende Beaufort omgevingen lag dat ik na 90 dagen mijn eigen wachtwoord wel eens ben vergeten😉.. Want het overkomt mij wel eens dat ik na 90 dagen mijn collega moet vragen om mijn wachtwoord te resetten. Maar zo te lezen ben ik niet de enige die dat wel eens overkomt.

 

Want inderdaad bij de huidige werkwijze moet je alleen ná 90 dagen een nieuw wachtwoord kiezen. En een nieuw wachtwoord kiezen kan alleen als je het ''oude'' wachtwoord nog weet. Ben je die vergeten? Dan heb je dus 89 dagen automatisch kunnen inloggen en heb je op dag 90 de hulp nodig van een collega beheerder van Beaufort om je wachtwoord te resetten.

 

Ik ga mijn mijn collega's van Beaufort overleggen of zij mogelijkheden zien om dit op termijn aan te passen. Maar vandaag de dag is het dus nog niet mogelijk om het resetten van een wachtwoord na 90 dagen uit te zetten.

 

Ik zal zorgen dat een collega met Beaufort kennis terugkomt op de vraag of het op termijn een goed idee is om dit aan te passen.

Marianne Hiemstra
CONTRIBUTOR ***
door Marianne Hiemstra

Ik lees mee, want deze oplossing was ons niet bekend. 

door Remco te Ronde

Hoi @Rianne van der Linden, @Jolanda_Pelle en @Marianne Hiemstra ,

 

Zoals beloofd heb ik even overlegd met mijn Beaufort collega's. En ze hebben op hun ''backlog'' een aantal nóg belangrijkere zaken staan rondom security en daarnaast ligt de focus voor HR Core Beaufort op wet- en regelgeving. Ze zien dus nog geen reden om dit te gaan inplannen''.

 

Dus het idee ''Niet meer apart inloggen op HR Core Online (Beaufort)'' is gemarkeerd als ''bestaat al''. Maar de begrijpelijke vervolgwens om dan ook niet ná 90 dagen een nieuw wachtwoord te kiezen heeft de status ''realisatie onwaarschijnlijk'. Dat betekent ''goed idee, maar de focus ligt op wet- en regelgeving''.

 

Je zou kunnen overwegen om het als een nieuw los idee toe te voegen aan het ideeën forum van HR Core Beaufort. Maar weet dat mijn collega's het dan zullen markeren als 'realisatie onwaarschijnlijk'.

Remco Plas1
CONTRIBUTOR **
door Remco Plas1

Als je dit eerst met een aantal gebruikers wil uittesten en vult bij hen het Netwerk ID in en zet het stuurgegeven SSignon op J kunnen de andere gebruikers nog met hum wachtwoord inloggen of is het iedereen of niemand?

door Remco te Ronde

Hoi @Remco Plas1 ,

 

Als een gebruiker normaal inlogt ziet hij:

RemcoteRonde_2-1658734220896.png

 

Maar nadat je het stuurgegeven hebt gewijzigd verschijnt het veldje ''Aangemeld blijven'' bij iedere gebruiker die  daarna opnieuw inlogt:

RemcoteRonde_1-1658734203419.png

 

Annemarie van der Geest
CONTRIBUTOR ***
door Annemarie van der Geest

Hoi Remco,

 

Sommige van onze PSA-medewerkers hebben twee inlogs in Beaufort. Sinds gisteren kunnen ze 'aangemeld blijven' aanvinken; dat hebben ze dan ook gedaan. Vandaag willen ze met hun andere inlog-gegevens inloggen, maar dat lukt niet, want zodra de HR-Core opstarten, loggen ze in met hun eerste inlog-gegevens; die van gisteren.

Hoe kunnen we/ze er voor zorgen dat ze met hun andere inloggegevens kunnen inloggen? 

Dank alvast!

door Remco te Ronde

Hoi @Annemarie van der Geest,

 

Als je bij meerdere gebruikers in HR Core Beaufort hetzelfde 'netwer id' invult dan krijgt de gebruiker een keuze. Ik zal het toelichten met een voorbeeld:

 

Gebruiker beaufort Gebruiker RemcoteR
RemcoteRonde_1-1678954999557.png

 

RemcoteRonde_2-1678955024674.png

 

 

Zodra deze persoon (dus met account IC267496) inlogt krijgt hij in Beaufort dit keuze scherm

RemcoteRonde_0-1678953926351.png

 

Dan kan hij/zij een van de opties kiezen en hoeft daarna niet het wachtwoord in te vullen.

 

Daarnaast moet ik zeggen dat uit professionele nieuwsgierigheid dat ik wel verbaasd bent waarom je één persoon twee accounts zou geven in HR Core Beaufort. Jullie zullen daar ongetwijfeld een hele specifieke reden voor hebben. Maar in zijn algemeenheid zou ik altijd streven naar één account gekoppeld aan één persoon/gebruiker.

Annemarie van der Geest
CONTRIBUTOR ***
door Annemarie van der Geest

Hoi Remco,

 

...omdat we vanaf begin maart (alweer) geen meldingen ontvangen van de community [veiligheidsdingetje binnen onze organisatie], heb ik jouw reactie nú pas gelezen. Dank hiervoor! We gaan eens bekijken of we jouw oplossing kunnen gebruiken. 

En ik ben het helemaal met je eens...één inlog per persoon, maar dat is in een ver verleden bedacht en daar moeten we misschien maar eens vanaf.

 

Groet,

Annemarie