Mijn Communities
Help
Jans_BP
CONTRIBUTOR **

Organisatie-eenheden sorteren

door Jans_BP (Bijgewerkt ‎24-02-2022 13:34 door Jans_BP )
Status: Afgewezen

Wij zijn onze organisatiestructuur in Beaufort (on premise) aan het aanpassen. Er is deels een nieuwe boomstructuur gebouwd en wij gaan afdelingen van de ene naar de andere tak verplaatsen. Ik heb gemerkt dat verplaatste afdelingen niet meer in de juiste volgorde teruggeplaatst worden, het lijkt wel of ze lukraak neergezet worden. Ter verduidelijking, zo staat het er bijvoorbeeld bij voor de afdeling Winterlinde:

 

Winterlinde

  • Winterlinde 1e etage
  • Winterlinde 4e etage
  • Winterlinde Algemeen
  • Winterlinde 2e etage
  • Winterlinde 3e etage

 

Dit is voor alle afdelingen die we verplaatsen het geval. Soms - bij afdelingen die bestaan uit twee onderafdelingen - komen ze bij toeval in de juiste volgorde te staan. Maar zodra een afdeling drie of meer onderafdelingen heeft, is er geen enkele bij waar ze in de correcte volgorde staan.

 

Wat ik ook probeer, ik krijg het niet netjes gesorteerd. In eerste instantie verplaatste ik ze in de volgorde waarin ik ze ook in de doel-OE wilde hebben, maar dit had niet het gewenste resultaat. Ik kan geen logica ontdekken in de volgorde waarop ze geplaatst worden. Niet in volgorde van verplaatsen, niet alfabetisch, niet op volgorde van onderliggend kostenplaatsnummer, niet op volgorde van onderliggende sleutel.

 

Probleem is voorgelegd aan de Servicedesk en daarna doorgespeeld naar de afdeling Productontwikkeling.

 

Productontwikkeling geeft vervolgens het volgende aan: "De volgorde bij het verplaatsen van OE’s wordt bepaald door het veld oe_occnr in DPIB015 welke aangeeft in welke volgorde de OE staat in de betreffende OE laag (van boven naar beneden). Als een OE bijvoorbeeld als 3e OE zichtbaar is in een OE laag, zal oe_occnr de waarde 3 hebben.
Zodra een OE wordt verplaatst, zal afhankelijk van de situatie in de nieuwe OE laag het oe_occnr (en daarmee de volgorde waarin de OE(‘s) worden getoond) wijzigen.
Basisregel hierbij is dat de verplaatste OE zoveel mogelijk dezelfde positie in de volgorde krijgt als op de oude plek. M.a.w. een 3e plek in de oude situatie wordt -zoveel mogelijk- ook de 3e plek op de nieuwe locatie. Bestaande OE’s onder plek 3 schuiven dan automatisch op naar plek 4 en volgenden."

 

Er wordt ook verteld dat er geen mogelijkheid is dat wij het veld oe_occnr zelf kunnen aanpassen, dit wordt door het systeem bepaald. Advies vanuit Productontwikkeling is om een wens in te dienen om dit zelf te kunnen aanpassen.

 

Dus bij deze. Zoals het nu is, ziet het er zeer slordig uit en werkt ook fouten in de hand.

2 Opmerkingen
AJBoon
CONTRIBUTOR **
door AJBoon

Ik ben het helemaal met je eens. Nu moet je tal van sql regels op secure wijze uitvoeren om de data in de volgorde te krijgen die jij wilt. Daar ben ik maar mee gestopt vanwege alle mutaties die er waren.

Aanpassingen in de volgorde moet je gewoon kunnen doen in de organisatiestructuur.

 

En als dat niet mogelijk blijkt te zijn, dan is het logischer om de verplaatste o.e. niet meer 'op ongeveer' dezelfde plek te krijgen, maar onderaan het bestaande rijtje waaraan deze o.e. wordt toegevoegd.

Ariejan Boon
Carante Groep

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Afgewezen

Hartelijk dank voor dit idee.

Gezien de huidige prioriteiten en de technische complexiteit zullen we hier dit jaar niet aan toekomen.  Ook het beperkt aantal kudo's van andere klanten speelt hierin mee. 

Afhankelijk van het doel van de sortering is het wellicht een optie om een eigen rapportage te maken van de OE structuur.