Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

Mogelijkheid zelf categorieën te beheren voor Beheer

door Gea Bussink-Veerbeek
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Omdat er zo veel op ons afkwam bij het inrichten van Mijn Youforce, is er voor gekozen om het tabblad beheer te laten beheren door Visma. 

 

Nu we er steeds meer in thuisraken, lopen we steeds meer aan tegen keuzes die wij anders gemaakt zouden hebben. Als beheerder moet ik bijvoorbeeld voor sommige applicaties naar 'HR voor anderen' en dat voelt niet logisch. Ik moet dus eerst bedenken of ik moet zoeken in 'HR voor anderen' of in 'Beheer'. En natuurlijk begin je altijd onder de verkeerde tab (één zoekveld die alle tabs doorzoekt zou ook al een stuk helpen)

 

Ander voorbeeld: er staan applicaties onder 'gebruikersbeheer' die ik anders zou categoriseren. Als ik bijvoorbeeld zoek op 'self service' krijg ik alle workflows te zien terwijl ik alleen maar naar 'self service' wil om het te beheren, dus ik moet altijd scrollen. En zo zijn er vast nog meer voorbeelden te noemen. Als ik naar die workflows wil om er een op te starten, doe ik dat vanuit HR voor anderen en niet vanuit Beheer.

 

Uit Categorie Configuratie in Beheer - Visma Community begrijp ik, dat ik niet de enige ben die wensen heeft t.a.v. de categorieën onder Beheer.

 

Graag zou ik daarom (weer) de mogelijkheid willen hebben om de categorieën onder Beheer zelf te beheren zodat het werken met Mijn Youforce ook voor beheerders en professionals vanzelfsprekend wordt.

6 Opmerkingen
RichardR
CHAMPION **
door RichardR

@Gea Bussink-Veerbeek 

Beste Gea,

Als ik "Self Service" zoek kom ik uiteindelijk ook daar terecht als ik beheer heb geselecteerd.

RichardR_0-1694680102901.png

RichardR_1-1694680144975.png

Ik kom uit in de module Self Service en niet in een proces binnen Self Service.

Het ziet er vreemd uit maar ik kom daar ook via 

RichardR_2-1694680231650.png

RichardR_3-1694680245407.png

Dus niet onder Self Service Beheer, want daar staan enkel de losse processen.

Vanuit beheer wil ik snel tussen processen kunnen schakelen binnen een module dus zonder elke keer terug te moeten naar de Mijn Youforce pagina.

Wellicht dat je voor Self Service nu weer wat houvast hebt.

 

Met vriendelijke groet,

Richard

 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek (Bijgewerkt ‎14-09-2023 12:53 door Gea Bussink-Veerbeek )

@RichardR , ik had intussen zelf ook gezien, dat ik met die opmerking abuis was. Als ik zoek op 'Self Service' verschijnt niet de optie 'Self Service Behee. En als ik zoek naar 'beheer' , verschijnt niet'Self Service beheer'  (Al dekt 'Self Service beheer' niet de lading als ik naar 'beheer' zoek. )

 

Als ik op 'Self Service beheer' klik, verwacht ik in het Beheer-menu van HRSS komen en als ik een workflow wil opstarten voor een manager of medewerker, dan zou ik dat niet doen van uit 'Beheer' of 'Self Service beheer' of vanuit 'HR en arbeidsvoorwaarden' maar vanuit 'HR voor anderen'. Maar een professional kan in 'HR voor anderen' geen workflows opstarten in Self Service. 

 

Als een professional naar 'Beheer' moet om 'HR voor anderen' te realiseren, dan dekt de term 'Beheer' niet de lading van wat er is ondergebracht. Dat zou dan 'Professionals' oid genoemd moeten worden (dus ook 'Self Service voor professionals' ipv 'Self Service beheer'.) Maar ik meen me te herinneren, dat iemand anders dat in deze community al aan de orde heeft gesteld. 

 

Uiteindelijk zijn we met deze 'problemen' een heel eind geholpen wanneer we zelf de categorieën binnen 'Beheer' kunnen beheren en daarbij ook de mogelijkheid hebben om HR Core online en Salarisdossier Gemal daar onder te brengen, evenals alle andere modules waarin wij ook beheerrechten hebben (Flex Benefits, Opleidingsmanager e.d.).

 

Bas Bernaerts
CONTRIBUTOR **
door Bas Bernaerts

Een beetje laat, maar ik sluit me aan bij @Gea Bussink-Veerbeek . Wij zijn op dit moment nog bezig de indeling van de categorieën te finetunen, zodat er meer logica in komt en het voor de gebruiker intuïtiever werken is. Wegens de beperkingen en keuzes benoemd door Gea vormt dit nog een uitdaging, bijv.: Payroll Gemal via 'Beheer', maar Gemal Salarisdossier via 'HR voor anderen'. Zelf de categorieën in beheer kunnen kiezen zo het voor eens stuk overzichtelijker maken, met de kanttekening dat dan ook alle apps / modules toegewezen moeten kunnen worden aan een categorie.

 

Daar op voortbordurend zouden wij nu al enorm geholpen zijn als HR Core online ook te selecteren is via het tabblad 'beheer', zodat we alle apps voor de salarisadministratie onder beheer kunnen onderbrengen.

Gerdine
CHAMPION *
door Gerdine

Ik sluit me helemaal aan bij de wens. Als salarisadministratie/beheer moeten wij telkens switchen en het blijft onlogisch, dus we zitten vaak in verkeerde onderdeel te zoeken. Gemal zit onder Beheer, maar BOL- J-drive weer onder HR voor anderen en inderdaad het genoemde Gemal SDOL en Payroll Gemal.

Het liefst zouden wij alles onder Beheer willen zien voor medewerkers met SA enbeheerdersrechten, zodat we ook uit 1 tabblad kunnen blijven werken en niet hoeven te switchen tussen HR voor anderen en Beheer. 

Aralt
CONTRIBUTOR **
door Aralt

Ik sluit me hier ook bij aan.

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hallo allemaal, 

 

Bedankt voor het idee. Ik begrijp dat flexibiliteit in sommige gevallen gewenst kan zijn. Echter voor het bepalen van de plek van de links, zullen wij nu geen vrije keuze geven voor beheerders. Om gebruiksvriendelijkheid te kunnen blijven garanderen nu en in de toekomst is het van belang dat er een bepaalde mate van standaarditeit blijft. Dit is dan ook de reden dat we het niet zullen aanpassen. 

Ook goed om te weten is dat we nu al twee maal een vragenlijst hebben uitgestuurd op welke plek bepaalde processen moeten komen en dit is gestuurd naar zowel beheerders als HR professionals. Echter blijkt dat binnen eenzelfde organisatie er ook veel verschillende voorkeuren zijn. De salarisadministrateur ziet hetzelfde proces bijvoorbeeld het liefst onder HR voor anderen terwijl de beheerder het liever onder beheer ziet. Ook binnen een organisatie zul je dus niet iedereen altijd volledig tevreden kunnen stellen. 

Daarnaast staan we altijd open voor feedback rondom de inrichting van beheer. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een extra categorie om het menu op beheer overzichtelijker te maken. 

Groeten Lotte