Mijn Communities
Help
Monique1
CONTRIBUTOR ***

Status proces toevoegen in inrichting Mijn Youforce (weergave)

door Monique1
Status: Niet ingepland

Als je een Self Service proces uitsluit van het startmenu, blijft hij wel staan in de inrichting van Mijn Youforce, maar ziet de gebruiker de volgende dag het proces niet meer. In de inrichting zie je alleen niet dat het proces niet gestart kan worden, waardoor hij nog actief lijkt. Het zou duidelijker zijn als een status in de inrichting van Mijn Youforce wordt aangegeven, waarbij staat aangegeven dat het proces uitgesloten is van het startmenu o.i.d..

 

Voor Flex Benefits werkt het anders. Als je een doel blokkeert, kan het proces niet meer gekozen worden in Mijn Youforce, wat goed is. Maar hij verdwijnt ook alleen helemaal uit de inrichting van Mijn Youforce. Dit heeft tot gevolg dat zodra je het proces weer deblokkeert in Flex Benefits, het proces niet weer automatisch wordt geactiveerd in Mijn Youforce. Je moet hem opnieuw inrichten, inclusief de zoekwoorden.

 

Als de werking van Flex Benefits gelijk getrokken kan worden aan die van Self Service, waarbij de inrichting gehandhaafd blijft maar de doelen niet meer getoond worden voor de gebruikers en de status wordt weergegeven in de inrichting, zou dit beter zijn. 

 

Achtergrondinformatie: wij zetten niet alle Flex Benefits doelen tegelijk aan en uit met de jaarovergang. Het is daarom niet voldoende om het hele Flex pakket te blokkeren, de doelen moeten ook afzonderlijk worden geblokkeerd. 

 

3 Opmerkingen
Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk (Bijgewerkt ‎11-01-2024 17:32 door Lotte v Dijk )
Status changed to: Status: Niet ingepland

Hallo Monique, 


Voor nu is dit idee niet ingepland. Zoals ook in andere ideeën weergegeven zit er op de workflows van Self Service een nachtverwerking naar Mijn Youforce. Doe je dus aanpassingen, dan heeft dit een nacht nodig om verwerkt te worden. 

Dit geldt ook voor deze situatie. Na de nachtverwerking zou het proces niet meer zichbaar zijn om te selecteren in de coniguratie van Mijn Youforce. 

 

We zullen in de toekomst verbeteringen doorvoeren in de synchronisatie vanuit Self Service naar Mijn Youforce. Echter kunnen we daar nog geen tijdsindicatie of iets dergelijks bij meegeven. In dit idee hebben we daar ook wat meer informatie over gegeven: https://community.visma.com/t5/Ideeen-Youforce-Portaal/Workflows-eerder-beschikbaar-in-Configuratie-...

 

Groeten Lotte

Monique1
CONTRIBUTOR ***
door Monique1

Beste @Lotte v Dijk 

Bedankt voor je reactie. Je zegt "na de nachtverwerking zou het proces niet meer zichtbaar zijn om te selecteren in de configuratie van Mijn Youforce".  Als je in "Configuratie links Mijn Youforce" kijkt, blijft het proces hier, ook na de nachtverwerking gewoon staan. Zie onderstaand voorbeeld van een proces wat per 1-1-2024 is uitgesloten van het startmenu:

Monique1_2-1705312206410.png

 

Staat nog in de  inrichting van Mijn Youforce:

Monique1_3-1705312224694.png

Daardoor lijkt het proces nog geselecteerd te kunnen worden in Mijn Youforce, maar dat is niet het geval. Vandaar mijn suggestie. 

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk

@Monique1 Hi Monique,

Dat is helaas niet zoals het zou moeten werken. Het klopt inderdaad dat het proces niet meer is te selecteren voor de eindgebruiker maar ook jij als beheerder zal deze niet meer moeten kunnen toevoegen. Ik ga even samen met het team van Self Service kijken of we deze optimalisatie kunnen doorvoeren zodat je in ieder geval na de nachtverwerking deze processen ook niet meer zult kunnen selecteren. Zodra ik een update heb, zal ik die weer geven op dit idee. 

 

Groeten Lotte