Mijn Communities
Help
Paul Wevers - Ikazia
CONTRIBUTOR ***

Vervanging Mijn Youforce

door Paul Wevers - Ikazia
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

In mijn Youforce zijn verschillende vervangingen voor Verzuim en Selfservice.

Nu staan de volgende termen in Mijn Youforce:

  • Mijn Vervanging
  • Vervanger instellen
  • Overzicht vervanging
  • Ik vervang

Een leidinggevende gaat van deze verschillende niets snappen en mogen wij de vervanging gaan oplossen.

 

Duidelijker zou zijn als de productnamen er achter staan en een eenduidige omschrijving, bijvoorbeeld:

  • Mijn Vervanging (Verzuim) 
  • Vervanger instellen (Selfservice) of Mijn Vervanging (Selfservice)
  • Overzicht vervanging (Verzuim)
  • Ik vervang (Selfservice) of Overzicht vervanging (Selfservice)
7 Opmerkingen
Angela Heins1
CHAMPION *
door Angela Heins1

Het zou nog fijner zijn dat je op 1 plek de vervanging kan regelen.

Nu dient je voor de app en self service apart vervanging in te regelen.

 

Je zou via vervanging instellen per rol en Organisatorische afdeling willen aangeven wie je vervangt.

En dat dit dan voor alle applicatie geld voor de periode die je aangeeft.

 

 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek (Bijgewerkt ‎22-11-2023 13:33 door Gea Bussink-Veerbeek )

De toevoeging 'Verzuim' dekt niet de lading.  'Mijn vervanging' en 'Overzicht vervanging' zijn niet alleen voor Ziekteverzuim maar ook voor declaraties via de app. Ook regel je daarmee niet de vervanging in verzuimmanagement wat de toevoeging 'Verzuim' zou kunnen suggereren. 

 

Een toevoeging bedenken die wel voor alle gebruikers de lading dekt maakt het er niet logischer op. Omdat Mijn Youforce juist stimuleert om in processen te denken en niet in modules is het niet logisch om modules te vermelden achter de processen. 

 

Wat je wel zelf kan doen is de naam wijzigen van de vervangingsprocessen van Self Service (toch module noemen for the time being). Dat doe je in 'Wijzigen speciale functies' in Self Service Beheer.

GeaBussinkVeerbeek_0-1700655808212.png

Dit helpt maar een klein beetje, omdat niet duidelijk is waarvoor het 'Overzicht vervanging'** is. Ook werkt het alleen zolang een manager vertrouwd is met de 'oude' Youforce-omgeving. Voor nieuwe managers wordt het abracadabra, want zij leren om vanuit processen te denken. 

 

Wij zitten daarom (ook) met smart te wachten op één plek waar vervanging kan worden ingeregeld want dat is de enige logische oplossing voor dit probleem. 

 

(**Wij hebben er voor gekozen om alleen het overzicht open te stellen om van daaruit vervanging te regelen. Een leidinggevende ziet anders niet of er al vervanging is ingesteld. Het liefst zouden wij deze ook kunnen hernoemen.)

 

door Harrald Fredrix Amersfoort

Graag een vervanging instellen, die doorwerkt in alle tactische modules.

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎31-01-2024 11:11 door Remco te Ronde VISMA )
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hi @Paul Wevers - Ikazia ,

 

Een sympathiek idee wat helaas moeilijker is dan het op het eerste oog lijkt. De nieuwe optie 'vervanging' werkt inderdaad in de app & Mijn Youforce voor zowel 'Verzuim' (ziek- en herstel melden) als 'Declaraties' (onkosten & kilometers). We zien dagelijks het gebruik toenemen en we gaan ervanuit dat over een tijdje alle organisaties die Youforce gebruiken volledig 'Verzuim' en 'Declaraties' gebruiken. Maar vandaag de dag is dat nog niet zo. Het zou daarom verwarrend zijn als wij vanuit Visma|Raet voor alle organisaties zouden inrichten:

  • Vervanger instellen (Verzuim & Declaraties)
    Mijn vervanging (Self Service)


Gelukkig heeft Self Service enorm veel flexibiliteit. En @Gea Bussink-Veerbeek  heeft al een enigzins werkbare work-arround gevonden. Via Self Service / Beheer / Workflowdefinitie / Wijzigen speciale functies kan je de naam van de opties 'ik vervang' en 'mijn vervanging' aanpassen.

 

Maar de enige echte structure oplossing zit in de toekomstige ontwikkeling om de nieuwe optie 'vervanging' (uit de app & Mijn Youforce) te gebruiken als meer centrale vervanging en de huidige/oude optie vervanging uit Self Service op te hebben. Via de ideeen bij Self Service met onderwerp vervanging  en ook via de nieuwsberichten over vervanging en het idee Het realiseren van één centrale 'vervanging' functionaliteit voor zowel Youforce app en Selfservice houden we je op de hoogte van de voortgang van die ontwikkelingen.

 

Het aanpassen van de namen van de huidige links in Mijn Youforce is dus 'realisatie onwaarschijnlijk'. Maar dat is omdat we op termijn een veel betere structurelere/centralere oplossing willen gaan realiseren tussen de App & Self Service.

Paul Wevers - Ikazia
CONTRIBUTOR ***
door Paul Wevers - Ikazia

Oplossing van @Gea Bussink-Veerbeek toegepast, maar vind dat er wel snel gekeken moet worden naar de structurele centrale oplossing.

Mark Hanssen
VISMA
door Mark Hanssen

@Remco te Ronde  Het is via Self Service / Beheer / Beheer / Speciale functies. 😉

door Remco te Ronde

Hi @Mark Hanssen,

 

Scherp oog voor detail! Bedankt voor de aanvulling.