Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Youforce account genereren afhankelijk van de arbeidsrelatie

door Anonymous (Bijgewerkt ‎04-09-2023 11:20 ( )
Status: In onderzoek

Het is nu binnen 'Youforce Account Beheer' alleen maar mogelijk om de Youforce accounts te generen voor alle medewerkers of voor geen medewerkers. Andere opties zijn er niet. Wij zouden het prettig vinden indien hier een mogelijkheid is om afhankelijk van de arbeidsrelaties de accounts wel of niet te genereren.

 

Binnen onze organisatie dienen voor enkele arbeidsrelaties de betreffende medewerkers geen account  te krijgen om buiten het netwerk in te kunnen loggen. Deze medewerkers dienen alleen in te loggen via SSO. Nu krijgen ze echter wel de mail om het account te activeren. Dat is niet wenselijk. 

 

Daarom zien we graag de mogelijkheid om te kunnen filteren op arbeidsrelaties.


MarkHanssenGemeenteVenlo_0-1693818741045.png

 

9 Opmerkingen
Roel_Harmsen
CHAMPION ***
door Roel_Harmsen

Dag Mark,

 

Kun je dit niet dmv een script maken? Als het betreffende arbeidsrelatie is dan moet TF account maken een N zijn en anders een J.

Lost dat je probleem niet op?

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ha @Roel_Harmsen. Met welke rubriek kun je dit dan aansturen? De rubriek Youforce gebruiker (P15013)

 moet in beide gevallen op 'J' staan aangezien er een Youforce-account aangemaakt moet worden.

Roel_Harmsen
CHAMPION ***
door Roel_Harmsen

Hallo Mark,

 

Ik zie dat ik de vraag iets te snel gelezen heb. Ik heb de vraag anders geïnterpreteerd in eerste instantie.

Voor jou vraag heb ik even geen antwoord, sorry.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Dat kost je een verplichte kudo @Roel_Harmsen 😉

door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: In onderzoek

Hoi @Anonymous, 

 

Binnen Youforce Account Beheer heb je naast de optie geen account of alle accounts ook de optie om alleen een account te genereren wanneer er geen external identity bekend is, ofwel wanneer geen gebruik wordt gemaakt van sso.

SabineKoelewijn_0-1694590066669.png

Zou dit al een oplossing zijn of  wil je juist dat bepaalde medewerkers, naast inloggen met sso binnen jullie netwerk, thuis kunnen werken met een Youforce account? 

 

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@Sabine Koelewijn . Bedankt voor je reactie en voor het meedenken. Dit zou voor ons geen oplossing zijn aangezien we werken met SSO en met inloggen buiten het netwerk (2FA). Voor enkele arbeidsrelaties willen echter dat de medewerkers alleen inloggen via SSO en dan ook geen mail ontvangen om het account te activeren. 

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@Anonymous Puur uit belangstelling: kun je aangeven waarom je deze groepen niet via de URL wilt laten inloggen maar uitsluitend via SSO?

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous (Bijgewerkt ‎13-09-2023 10:57 ( )

@Marcel Bouman Dit betreft diverse groepen medewerkers (arbeidsrelaties) die zelden inloggen in Youforce. Bijvoorbeeld de Babsen die soms maar 1x in de 3 maanden inloggen om een declaratie te doen. Die willen we niet belasten met deze manier van inloggen aangezien we hebben gemerkt dat dit voor erg veel vragen zorgt bij deze medewerkers.

Daarom verwijzen deze medewerkers nu bij afronding van ons instroomproces in HRSS  alleen nog maar naar inloggen via SSO (via aanvullende mail). Op dat moment wordt ook het Youforce account (P15013) aangemaakt en krijgen ze automatisch een mail met activatielink. In de aanvullende mail geven we nu ook aan dat ze deze mail met activatielink kunnen negeren, maar het zou natuurlijk mooier zijn indien we er voor zouden kunnen zorgen dat ze deze mail niet krijgen. 

door Sabine Koelewijn

@Anonymous , dank voor de toelichting. We gaan verder onderzoeken welke mogelijkheden we hiervoor zouden kunnen hebben.