Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

autorisaties mogelijk maken voor individuele betrokkenheid

door Gea Bussink-Veerbeek
Status: Niet ingepland

Het gebeurt regelmatig, dat een eindgebruiker handmatig als betrokkene wordt toegewezen aan een  medewerker (verzuimmanagement). Deze casemanager kan dan weliswaar taken afhandelen in het verzuimdossier maar kan geen ziek- en hersteldmeldingen doen voor die medewerker.

 

Mijn wens is, dat het mogelijk wordt om aan een gebruiker rechten toe- te kennen voor het doen van ziek- en herstelmeldingen van één of meerdere te selecteren personen.

4 Opmerkingen
door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: Nieuw

Hoi @Gea Bussink-Veerbeek

Ik begrijp nog niet helemaal wat je bedoeld. Wil je dit kunnen autoriseren in Verzuim Management, Ziekteverzuim of in Autorisatiebeheer? 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Sabine Koelewijn het mooiste is natuurlijk dat je dat kunt regelen in VerzuimManagement. Maar zo werkt het autorisatiebeheer niet.

 

Voor Ziekteverzuim regel je autorisatie op basis van een gebruikersrol. Die gebruikersrol is gekoppeld aan organisatorische eenheden in Beaufort en zo wordt bepaald welke medewerkers je mag zien. Je kunt geen gebruikersrol koppelen aan een enkele medewerker. 

 

Ik dacht even in autorisatiebeheer de mogelijkheid om aan te geven 'ziekteverzuim voor specifieke medewerker(s)' zoals je ook kunt aangeven 'ziekteverzuim voor alle medewerkers'. Maar dat is geen oplossing, omdat je die autorisatie niet aan één gebruiker kunt koppelen, dat kan alleen via een gebruikersrol. 

 

Het mooiste zou zijn, dat je in autorisatiebeheer naar een gebruiker gaat en dan autorisaties kunt toevoegen t.a.v. een enkele medewerker(s). Nu vraag ik dit voor ziekteverzuim, maar deze vraag krijgen we ook wel t.a.v. andere processen zoals declaraties en self service. Dus daar leeft de wens ook, maar is minder urgent omdat dat minder vaak voorkomt.

door Sabine Koelewijn

Hoi @Gea Bussink-Veerbeek

Ik weet inderdaad dat dit in Verzuim Management zelf wel te regelen is om alleen autorisatie tot een bepaald persoon of een bepaald dossier te geven. Deze autorisatie werkt alleen niet door naar Ziekteverzuim, dus dat is nog geen oplossing. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog geen makkelijke of snelle oplossing zie. Maar ik zal bij mijn collega van Ziekteverzuim navraag doen, over de werking van Ziekteverzuim en eventuele mogelijkheden binnen Ziekteverzuim.

 

Hoe je in Autorisatiebeheer wilt autoriseren op persoon zie ik nog niet helemaal voor me, maar ik ga graag het gesprek met je aan voor een brainstorm sessie. Ik zal je hiervoor binnenkort een mailtje sturen.

door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: Niet ingepland
Hoi @Gea Bussink-Veerbeek , Ik heb dit met het team van Ziekteverzuim besproken en we zien helaas geen mogelijkheid om dit idee op te pakken. Zoals je zelf ook al aangeeft is het simpel toevoegen van Autorisatiebeheer niet de oplossing. Daarnaast past het ook niet bij de visie die wij hebben voor Autorisatiebeheer, we willen namelijk zo veel mogelijk standaardiseren en zo min mogelijk uitzonderingen maken om het beheer voor de beheerder makkelijker te maken. Het toevoegen van enkele personen binnen een autorisatie kan dit erg complex maken en daarvoor zul je veel verschillende autorisatiegroepen aan moeten maken waardoor dit erg onoverzichtelijk wordt. 
 
Op dit moment is de work around dat deze medewerker met specifieke gebruikers een casemanager en/of verzuim coördinator vraagt om de ziekmelding door te voeren. Dit is wellicht niet ideaal, maar het gaat gelukkig maar om een aantal gebruikers.