Mijn Communities
Help
karl Wegner
CHAMPION ***

Hiërarchische organisatiestructuur slicer lege waardes niet zichtbaar maken

door karl Wegner
Status: In onderzoek

Als je een slicer aanmaakt met de organisatiestructuur, dan heb je op elke laag in de structuur een regel (Leeg), met daar ook weer een plusje voor. Dat is ontzettend verwarrend en volgens mij ook helemaal niet noodzakelijk dat dit wordt gepresenteerd in deze slicer. Wat heeft het voor nut?

Je kunt op niveau 1, 2 en 3 de lege regel in het filter weglaten. In ons geval kan dat omdat elke medewerkers pas het laagste niveau heeft bij niveau 4. In onze structuur kan het laagste niveau, dus de afdeling waar een medewerker op wordt gemuteerd, niveau 4, niveau 5 of niveau 6 zijn. Haal je in het filter de lege regel weg bij niveau 5, dan zie je niet meer de medewerkers die geen niveau 5 hebben.  Al een caal hiervoor ingeschoten, maar zo is nu eenmaal de werking van Power BI, kreeg ik door. Lijkt mij dat het een mooie doorontwikkeling is om dit aan te passen. Zeker ook omdat dit een onnodige regel lijkt te zijn.

 

karlie_0-1690450888559.png

 

3 Opmerkingen
door Chris van den Berg
Status changed to: Status: In onderzoek
 
door Chris van den Berg

Dit is een bekend probleem inderdaad. Na wat extra onderzoek ben ik benieuwd of de volgende oplossing werkbaar is @karl Wegner . 

 

Je kunt op de slicer een filter toepassen en de lege/blank waarden eruit filteren. Dit betekent dat deze waarden niet meer te selecteren zijn in de slicer. Andere tabellen in het rapport zijn verder niet gefilterd hierdoor, waardoor je eventuele dienstverbanden mist. 

 

 

VOOR:

ChrisvandenBerg_2-1693405116312.png

 

NA:

ChrisvandenBerg_0-1693405008518.png

 

 

De vraag is nu alleen. Er kunnen ook dienstverbanden gelinkt zijn aan bijvoorbeeld BOGE. Hoe kun je deze dienstverbanden nu selecteren? Dat kan alleen als je eerst alles van BOGE selecteert, en dan 1 voor 1 de onderliggende weer uitzet:

ChrisvandenBerg_3-1693405243674.pngChrisvandenBerg_4-1693405259829.png

 

Zoals je in onderstaande tabel kunt zien, zijn nu de dienstverbanden geselecteerd die rechtstreeks op BOGE zitten.

 

ChrisvandenBerg_5-1693405276786.png

 

 

Dit werkt op dezelfde manier op ieder niveau van de OE's. 

Zou dit een werkbare oplossing zijn? We moeten het hier 'helaas' doen met de middelen die Microsoft ons te bieden heeft.

 

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

@Chris van den Berg 

Dit kan bij ons alleen werken op niveau 1 en 2, daarna niet meer toepasbaar. Er staan in onze organisatiestructuur afdelingen en dus medewerkers op niveau 3, 4, 5 of 6. Stond iedereen nu bv als laagste niveau 4, dan zou het wel kunnen lukken.

 

Betekent dus dat het is zoals het is.