Mijn Communities
Help
Jeltje Bakker-Postma
CONTRIBUTOR ***

Rapportage exporteren naar een PDF bestand

door Jeltje Bakker-Postma
Status: In onderzoek

Vanuit Reportbuilder kunnen we rapportages exporten naar een PDF bestand. Collega's van de salarisadministratie werken hier mee. Maar wat nog belangrijker is dat de accountant, die een rapportage aan ons vraagt, deze altijd zonder tussenkomst van Excel in PDF wil hebben. Zodat men er zeker van is dat er niet even handmatig iets is gewijzigd. Met de opties in Youforce Reporting voor exporteren is dit nu niet mogelijk. 

4 Opmerkingen
Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

@Jeltje Bakker-Postma 

Ter aanvulling op dit verzoek:

Ook werken wij met kleurtjes in het bestand als er controle op een veld nodig is, in Excel komt alles zonder opmaak terug. Graag zowel Excel als in PDF ook opmaak volledig in tact houden. 

Daarbij is een groot deel Visma logo op een pagina van een controle bestand van tientallen pagina's ook niet wenselijk. 

door Chris van den Berg
Status changed to: Status: In onderzoek

We zijn de mogelijkheden aan het onderzoeken. Of het haalbaar is kan ik op dit moment nog niet aangeven.

 

Wat betreft de lay out opties bij export naar Excel @Ellie van der Heide , dit is helaas een huidige beperking van Microsoft. Hier hebben we niet heel veel invloed op.

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Nu het oude rapport met salaris mutaties vandaag niet goed werkt wordt bij ons nog weer duidelijk dat we echt een pdf versie willen behouden ipv uitgekleed (en aanpasbaar - daar vindt accountant dan weer wat van) een excel bestand. 
Nb: wij doen de controle voor inzending in Gemal. 

is er een update ? 

Sermin
CONTRIBUTOR ***
door Sermin

@Chris van den Berg Oktober vorig jaar gaf je aan dat er een beperking is m.b.t. lay out van rapportages.

Is dit nog steeds zo? Wordt hier verder aan gewerkt? 

Ik exporteer rapporten regelmatig naar Excel. Superfijn, alleen ben ik hierna nog wel wat uurtjes bezig om alle rapporten (aardig wat) een beetje in een leesbaar/prettig format aan te leveren.

Je zou verwachten dat het rapport zoals dat je hm op je scherm hebt ook zo wordt overgenomen naar Excel.

In de oude omgeving konden we zelf standaard een eigen opmaak opgeven. Hoefde je ook maar één keer te doen.

Dit kost nu onnodig veel tijd en energie. Het zou heel fijn zijn als hier snel een oplossing voor komt.

Zie hieronder het verschil. 

Hoor graag een reactie en dank alvast.

 

Sermin_0-1714726038333.png