Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

Rapportage naar Excel exporteren met opmaak

door Gea Bussink-Veerbeek
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Vanuit Reportbuilder was het mogelijk om rapporten met opmaak te exporteren naar Excel. De collega's van de PSA werken veel met die excellijsten en het voordeel van de opmaak is, dat je die in het rapportontwerp kunt aansturen. Waarden die aandacht behoeven kun je dan een ander kleurtje geven. Dat kan nu ook wel in Youforce Reporting, maar bij het exporteren van de gegevens gaat de opmaak verloren. Vandaar onze wens om rapporten te kunnen exporteren naar excel, inclusief opmaak.

4 Opmerkingen
door Chris van den Berg (Bijgewerkt ‎10-10-2023 16:09 door Chris van den Berg VISMA )
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Dit is helaas een beperking van Microsoft. Ik verwacht niet dat we hier op korte termijn een oplossing voor kunnen verwachten.

 

We houden de Power BI community (van Microsoft) in de gaten voor updates rondom deze export functionaliteit

Sermin
CONTRIBUTOR ***
door Sermin

@Chris van den Berg Goedemorgen Chris, we zijn inmiddels een aantal maanden verder. Is hier al een oplossing voor? Dit is echt een groot punt van ergernis. Maandelijks moet ik voor 5 instellingen iets van 65 rapporten opleveren als Excel document. Dit betekent dat ik per rapport alles moet bijwerken/overzichtelijk maken voordat ik het kan aanleveren. Dit kost ontzettend veel tijd, terwijl het naar mijn idee niet hoeft. Sorry, maar ik zie dit echt als een stap achteruit i.p.v. vooruit.

In de oude omgeving hadden we een standaard opmaak wat 1 op 1 overkwam naar Excel. Echt superfijn.

Ik ben ook benieuwd hoe andere organisaties hiermee omgaan. Op je scherm ziet het het e.e.a. er prima uit, maar in Excel wordt het haast een onleesbaar bestand. Hieronder een klein voorbeeld.

Graag met enige spoed jullie aandacht hiervoor en dank alvast.

 

Sermin_2-1713417459155.png

 

Sermin_3-1713417515036.png

 

 

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Sermin ik herken de ergernis. De enige tip die ik kan geven is het maken van een (of meerdere) macro('s) in excel voor de maandelijkse omzetting(en). Met die macro's kost het omzetten maandelijks minder tijd 😉

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Serminwat @Chris van den Berg ook aangeeft is dat dit probleem niet bij Visma ligt, maar de manier waarop Microsoft hun product aanbiedt. Zijn die 65 rapporten allemaal verschillend, of hebben ze allemaal dezelfde layout? Ik heb een aantal Excel macro's aangemaakt voor handelingen die ik meerdere keren per maand moet doen. Hiervoor heb ik via "macro opnemen" een aantal macro's gemaakt. Je laadt het Excelblad, klikt de macro aan en binnen een fractie van een seconde ben je klaar.  De eerste keer is het even wat werk, maar daarna heb je er echt profijt van. 

 

Raymond_de_Rozario_0-1713879056701.png