Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Rubriekcode altijd weergeven

door Raymond_de_Rozario
Status: Gerealiseerd

Is het ook mogelijk om bij alle velden de rubriekcode te tonen, net zoals bij de vrije velden?

 

Ik probeer namelijk een overzicht te maken n.a.v. de rubrieken die wij gebruiken voor ons roosterpakket.

 

- 177010

- rubriekenset laden

 

Hierbij wil ik graag alle rubrieken tonen in een rapport. Nu kom ik op (denk ik) 85-90 procent van de rubrieken. Van een aantal denk ik het wel te weten, maar het zou makkelijk zijn om alle rubriekcodes over te kunnen typen, zodat ik zeker weet dat er naar het juiste databaseveld wordt verwezen

17 Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

een voorbeeld is P01121 die in beaufort Operationele org. eenheid heet. Dit kan ik niet terugvinden in YF-Reporting

of p01122 operationele functie

vroom
CHAMPION **
door vroom

ook voor ziekteregistratie is het volledig onduidelijk welke rubrieken nu in die verzuimrapportages staan, bijvoorbeeld P01690 tm P01698

 

door Chris van den Berg
Status changed to: Status: In onderzoek

We zijn aan het onderzoeken of we dit makkelijk kunnen verwerken in de documentatie op de community. Of het ook in het model wordt verwerkt verwacht ik niet.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Chris van den Berg ,

 

Het maken van rapporten zou er wel eenvoudiger door worden. Op die manier weet je ook zeker dat er naar de juiste rubriek wordt verwezen, aangezien de naamgeving niet altijd 100% overeen komt met Beaufort.

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario (Bijgewerkt ‎12-07-2023 08:26 door Raymond_de_Rozario )

In aanvulling op mijn bovenstaande opmerking. Ikzelf pas vele malen liever de naam aan van het tabelveld door er op te dubbelklikken, dan dat ik een code moet opzoeken in de documentatie. Wanneer de rubriekcode wordt 

 

Raymond_de_Rozario_0-1689142857257.png

 

Op deze manier kan je via het zoekvenster de code opzoeken

Raymond_de_Rozario_1-1689143018890.png

 

zie ook deze post van @Andrea de Bie - Hazelhof 

Björn Sman
CHAMPION **
door Björn Sman

Dit is heel handig. Ik stem ook voor.

door Andrea de Bie - Hazelhof

Dat zouden wij ook heel fijn vinden. Want het is niet altijd te herleiden aan de naam die er staat. 

door Chris van den Berg

We zijn momenteel bezig om de 'Translations' tabel uit te breiden met bron informatie. Deze tabel is op dit moment 'verborgen' en alleen te benaderen in PBI Desktop. In deze tabel staan alle kolommen en entiteiten met de Engelse naam en Nederlandse naam. Hier gaan we dus kolommen aan toevoegen zodat je meer inzicht krijgt in waar het vandaan komt, of het berekend is en welke P rubriek het is.

Als vervolg stap zouden we deze tabel ook in Youforce Reporting kunnen laten zien, of zelfs een standaard rapport van maken zodat je deze informatie makkelijker kunt benaderen.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Dat is goed om te lezen @Chris van den Berg, De tabel toevoegen aan Youforce Reporting zou heel erg mooi zijn !

door Chris van den Berg

Alvast een voorproefje van hoe het eruit kan gaan zien:

 

ChrisvandenBerg_0-1692777655352.png

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Chris van den Berg als ik je voor deze laatste toevoeging een Kudo kon geven, dan deed ik dat 👍. Dit zou mij in ieder geval al helpen. Wanneer deze ook zichtbaar wordt in de Youforce Reporting (dus niet desktop) dan is het helemaal top!

door Chris van den Berg

Top! Ja dit wordt beschikbaar in Youforce Reporting, niet alleen desktop. En wellicht maken we er dan ook nog een standaard rapport van.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Raymond_de_Rozario_2-1692780368193.png

 

door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Ingepland
 
door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Release Update: 23 Augustus 2023 

 

Dit is gisteravond in productie gegaan!

 

Wat vinden jullie ervan?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

😁 👍

 

Raymond_de_Rozario_0-1692863604850.png

SUPER!

Germen_Hagels
CONTRIBUTOR ***
door Germen_Hagels

Geweldig, dankjewel