Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Standaard scheidingsteken aanpassen bij export naar CSV

door Raymond_de_Rozario (Bijgewerkt ‎16-01-2023 12:03 door Raymond_de_Rozario )
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Goedemorgen,

 

Bij sommige rapporten is het de bedoeling dat er wordt geëxporteerd naar CSV. Het probleem hierbij is dat het standaard scheidingsteken een komma is. Dit kan ik niet aanpassen tijdens het exporteren. Dit zou ik bij sommige rapporten kunnen aanpassen via zoek-en-vervang in bijvoorbeeld Notepad++, maar wanneer getallen met decimalen worden gebruikt, dan heb ik al een probleem. 

 

Ik heb niet de beschikking over de Desktop variant, dus deze instelling kan ik niet doen. Regional settings op de citrix servers staan al op Nederland. Kunnen jullie nog iets aanpassen, zodat een scheidingsteken een ; wordt?

 

Groeten,

 

Raymond

4 Opmerkingen
vroom
CHAMPION **
door vroom

in combinatie met de Robot van Visma is dit een standaardhandeling geworden voor een exportbestand, en kan de robot dus kiezen voor een komma of een punt-komma. Maar als we zelf een bestand exporteren dan krijg je altijd een komma. Een keuze zou wel handig zijn bij het exporteren.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@vroom voor repeterende processen is de inzet van een robot inderdaad de oplossing, maar niet wanneer ik een ad-hoc rapportage maak

vroom
CHAMPION **
door vroom

@Raymond_de_Rozario inderdaad, en ik ben er een voorstander van dat het ook voor adhoc rapportages beschikbaar komt!

door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

We zijn hier helaas gebonden aan de mogelijkheden die PowerBI biedt. Ik verwacht niet dat hier op korte termijn mogelijkheden in zullen komen