Mijn Communities
Help
Angela Heins
CHAMPION *

Betaald ouderschapsverlof vaste rubriek

door Angela Heins
Status: Bestaat al

Wij werken niet met een roosterpakket en/of de verlofmodule.

 

Hierdoor dienen we straks iedere maand een handmatige actie te gaan doen in B4 om betaald ouderschapsverlof uit te betalen.

 

Onze medewerkers nemen een vast aantal uren per week ouderschapsverlof op. Dit zal straks ook gaan gebeuren voor betaald ouderschapsverlof. Echter heb je geen rubriek waarop je dit kan inrichten. Daarom hierbij het verzoek om de rubriek voor de uren betaald ouderschapsverlof ook als stam te kunnen gebruiken.

5 Opmerkingen
door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎10-06-2022 14:08 door Remco te Ronde VISMA )
Status changed to: Status: Bestaat al

Beste @Angela Heins

 

Zoals je mogelijk hebt gelezen het bericht Youforce Cleanup ideeën zullen meerdere Visma|Raet collega's de aankomende tijd helpen in de beoordeling van de ideeën. 

 

Zo zag ik dit idee. En het goede nieuws is de door jou gevraagde rubrieken al bestaan.

 

In de release notes van HR Core Beaufort 2022-06 is een apart hoofdstuk opgenomen, te weten:

 

Daarin staat ook de rubrieken opgenomen die je zowel in Self Service als Beaufort kunt gebruiken.

Angela Heins
CHAMPION *
door Angela Heins

@Remco te Ronde 

 

Bovenstaand is mij bekend. Echter wordt er niet in aangegeven dat dit ook gaat werken als je niet werkt met de verlofmodule en/of roosterpakket. 

 

Daarnaast zien wij nieuwe rubriekcode PI0172 naam kind1 hier was al een rubriek voor PI0003 1 roepnaam kind OSV.

Ik begrijp dat we nu nieuwe rubrieken dienen te gaan gebruiken?

door Remco te Ronde

Hoi @Angela Heins ,

 

Het klopt dat er inderdaad nieuwe rubrieken zijn gecreëerd voor ''Kind''. De nieuwe rubrieken in de reeks PI0172 zijn speciaal gecreëerd omdat er nu verschil is tussen betaald en onbetaald ouderschapsverlof.

 

Mijn collega's consultants zijn op dit moment hard aan het werk om de exacte best practice van Visma|Raet in te richten. Deze collega's kunnen het beste toelichten wat de best practice in gaat houden en in hoeverre gebruik van de verlofmodule gewenst/noodzakelijk is.

 

Omdat er veel aspecten belangrijk zijn rondom ''betaalde ouderschapsverlof'' is wordt er een speciaal webinar georganiseerd, zie hieronder de link en meer informatie:

 

Webinar Ouderschapsverlof | 5 juli 2022 - 09.00 | Voor Youforce, Beaufort Gemal:
https://www.vismaraet.nl/software/webinar-ouderschapsverlof/?utm_source=Eloqua&utm_medium=email&utm_...

 

Mocht de datum/tijd onverhoopt niet schikken voor je neem dan contact op met jullie vaste Customer Success Manager. Wellicht kan je met je vaste CSM-er een alternatief vinden zoals terugkijken van de opname.

Angela Heins
CHAMPION *
door Angela Heins

@Remco te Ronde 

 

Dit alles heb ik al gedaan.

door Remco te Ronde

@Angela Heins dat is fijn. Hopelijk geeft het webinar je voldoende duidelijkheid om de beste inrichting voor jullie organisatie te kunnen bepalen.