Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

De workflow Ouderschapsverlof berekent consequenties verlofuren. (SLSR-I-27)

door Former Member
Status: Alternatief aanwezig

De workflow ouderschapsverlof moet zelf kunnen berekenen wat dit betekent voor de verlofuren. 

4 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ik zou hier ook het volgende aan toe willen voegen. We zouden graag willen zien dat bij wijziging van het ouderschapsverlofs "dag of periode" de wijziging in hetzelfde ouderschapsverlof aanvraag moet kunnen. Nu verwijder je de oude en moeten alles opnieuw weer inleggen in b.v. 2 stukken of met een nieuwe einddatum.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Hoe wordt bij jullie ouderschapsverlof aangevraagd dan? werken jullie met de methode die via de verlofadministratie gaat?

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ja klopt we verwerken dit met de verlofadministratie en deze komt elke maand terecht bij de salarisadministratie.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Beste @Former Member ,

 

In het kader van het bericht Youforce Cleanup ideeën reageer ik op dit hele oude idee van 2016.

 

Rondom ouderschapsverlof zijn twee ''smaken'':

  • Werken met de verlofadministratie in HR Core Beaufort
  • Werken met rubrieken voor uren ouderschapsverlof

 

Een consultant van Visma|Raet kan je meenemen in de voor- en nadelen. Ook kan hij/zij toelichten wat je b.v. met de oplossing vanuit rubrieken en berekening van java-script kan realiseren. Maar omdat regels rondom ouderschapsverlof steeds flexibeler worden (verschil betaald/onbetaald verlof), verlof verspreid over meerdere kinderen. Met wellicht nog b.v. een medewerker met meerdere dienstverbanden die tussentijds een uren-wijziging heeft gehad zal het proces nooit 100% geautomatiseerd kunnen worden.

 

Maar overleg vooral met een collega consultant van Visma|Raet of andere Visma|Raet klanten via het forum wat een passende oplossing is voor jouw organisatie.