Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Herrekenen van verlof na intrekken van verlof door een medewerker (SLSR-I-660)

door Anonymous
Status: Afgewezen

Wij (Unica) hebben een wens voor het toevoegen van functionaliteit mbt de Verlofmodule.

Bij een verlofaanvraag door een medewerker wordt het verlof afgeboekt van het ‘potje’ met de eerste vervaldatum. Dit is ook de bedoeling. Waar het echter misgaat is dat de applicatie niet gaat herrekenen wanneer een medewerker verlof intrekt. Het is wenselijk dat de applicatie dan gaat herrekenen. Nu ontstaat er als voorbeeld een situatie waar bij een medewerker verlof is vervallen per 1-7-21, terwijl er verlofaanvragen welke voor 1-7-21 lagen zijn afgeboekt van een ‘potje’ met een vervaldatum van 1-1-22. Dit komt dan doordat de medewerker een andere verlofaanvraag, welke was afgeboekt van het potje met vervaldatum van 1-7-21, heeft ingetrokken. Wenselijk zou zijn dat de applicatie gaat herrekenen wanneer dat het geval is, het kan immers niet zo zijn dat er verlof vervalt bij een medewerker, terwijl deze eigenlijk het verlof wel heeft genoten, maar dat van een ander potje is afgeboekt. In de huidige situatie gebeurt dit dus wel en dit is onwenselijk en niet uit te leggen aan de medewerker.

Als voorbeeld:
Een medewerker trekt verlof in wat van het potje ADV is afgegaan met een vervaldatum van 1-1-2022. Als voorbeeld gaar het om 80 uren, welke allemaal van de ADV is afgegaan. Daarnaast is er ook reeds 80 uur (met een andere aanvraag) afgeboekt van het potje wettelijk verlof met vervaldatum 1-7-2022 (met een andere door de medewerker gedane verlofaanvraag).

De applicatie boekt af in volgorde van vervaldatum, dat gaat goed. Wanneer de medewerker nu echter het verlof intrekt, in dit voorbeeld, 80 uur ADV met vervaldatum 1-1-2022, dan verwachten wij dat de applicatie gaat herrekenen. Dit gebeurt niet. Wij verwachten dat de 80 uur die van wettelijk verlof met een vervaldatum van 1-7-2022 zijn afgeboekt worden aangepast en worden afgeboekt van ADV met vervaldatum van 1-1-2022. Dit gebeurt nu niet, waardoor het risico bestaat dat er bij een medewerker onterecht uren vervallen.

Wat kunnen jullie hierin betekenen voor ons?

Ik hoor graag van u.

3 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: SLSR-I-660
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

helemaal mee eens!

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Afgewezen

Inmiddels is het zakelijke deel afgesplitst van Visma|Raet, in Visma|Youserve. Helaas is daar (nog) geen ideeën-pagina geactiveerd, en kan ik het idee niet verhuizen.

Uiteraard heb ik het idee wel gedeeld met de collega's van Visma|Youserve.