Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Labels kunnen toevoegen aan tegels in selfservice

door Raymond_de_Rozario
Status: Bestaat al

Ik weet niet of het mogelijk is maar het zou een mooie toevoeging zijn wanneer je aan tegels ook labels zou kunnen hangen. Tegels hebben maar een beperkt aantal karakters, en om op een tegel te klikken om de begeleidende tekst te lezen waarvoor de tegel kan worden gebruikt is natuurlijk niet te doen. Stel je bent wel in dienst, maar volgt naast je werk een studie. Voor deze studie moet je naar een congres toe. Die je deze in via studiekosten, werkgerelateerde onkosten, of toch onder functiegebonden kosten med.staf?

 

Hoe mooi zou het zijn als je dan in het zoekvenster congres, bijeenkomst of conferentie in kan voeren en dat je meteen naar de juiste tegel gaat.  Dit is maar een voorbeeld, maar het idee mag duidelijk zijn.

 

Raymond_de_Rozario_1-1707491592039.png

 

 

10 Opmerkingen
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Bestaat al

Goedemorgen @Raymond_de_Rozario,

 

Wat je beschrijft bestaat al, in Mijn Youforce procesweergave. Goed nieuws dus! Wij denken nog wel over verdere uitbreidingen hiervan, maar daar zullen we over berichten als dat meer concreet is. Om niet 2 -mogelijk conflicterende- plekken voor vastlegging te hebben, zijn wij niet van plan dit ook binnen Self Service aan te bieden.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Goedemiddag @Christiaan Sluis ,

 

Dat is jammer. Binnen selfservice hebben we een aantal formulieren staan waarin een Excelblad is geïntegreerd. Zoals mij is verteld kunnen deze sowieso niet over naar de nieuwe processen, ook voor de app. Kan dat dan wel voor de procesweergave? Ik heb mij er nog niet op dat niveau in verdiept. 

door Christiaan Sluis

Hoi @Raymond_de_Rozario ,

 

Wat procesweergave biedt is dat alle processen/workflows in Youforce via categorieën (en labels voor zoeken) worden aangeboden aan je gebruikers. De inhoud van deze processen verandert daar niet mee. Een Self Service declaratie met rekenblad blijft daarmee zoals het is, maar je weg er naartoe wordt makkelijker. Zeker op het gebied van verlof, wat je anders deels in Self Service en deels in Flex Benefits zou doen, is het prettig om dit samen onder 1 categorie te kunnen vinden.

 

Daarnaast kan je inderdaad declaraties via de nieuwe module inrichten om de Self Service declaraties te vervangen. Dit is heel gebruiksvriendelijk en ook makkelijk met een app (maar ook op desktop). Toch zijn er situaties waar eigen inrichting of bedrijfsregelingen te ingewikkeld zijn, waar je voorlopig nog een Self Service rekensheet voor blijft gebruiken.

 

In het kort: procesweergave gaat over navigatie, niet over de inhoud/inrichting van het proces.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Christiaan Sluis ,

 

Dat is heel erg mooi. Bestaat er op deze manier ook een dat je een Hyperlink kunt maken naar een dergelijk proces? Stel er staat op ons intranet een artikel over BOSV, dan zou het mooi zijn wanneer er direct kan worden gelinkt naar het proces.

door Christiaan Sluis

Hoi @Raymond_de_Rozario ,

 

Technisch kan een handige beheerder dat wel ja. Maar een tevens verstandige beheerder doet dit liever niet voor het geval er een verandering of update is waardoor de link toch niet meer helemaal passend is😉.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Christiaan Sluis ,

 

Dat is goed om te weten. Maar een beheerder zou er ook voor kunnen kiezen om de "locatie" of "naam"van het proces hetzelfde te houden, en de veranderingen of updates op een ander niveau plaats te laten vinden zodat de links blijven werken😜 j/k

 

Goed om te weten dat er mogelijkheden zijn, want dit is waar men toch naar kan vragen.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Christiaan Sluis wanneer procesweergave is ingericht, zouden hyperlinks vanaf een intranet wel een optie zijn?

door Christiaan Sluis

@Raymond_de_Rozario ik adviseer het nog steeds niet, maar ja, dat kan wel. Wij verwachten binnen een maand wel ook de URL aan te passen, wat bijvoorbeeld de reden is dat ik het niet adviseer 😉

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Dank je wel @Christiaan Sluis . Ik ben aan het kijken hoe het het voor onze medewerkers zo eenvoudig mogelijk kunnen maken, waarbij we het aantal retour mutaties willen reduceren. Dit is onder andere het selecteren van het juiste proces.

door Christiaan Sluis

@Raymond_de_Rozario in dat geval zou ik zeker richten op de zoektermen en het goed de medewerkers begeleiden in het zelf vinden. Anders haal je je een hele hoop onderhoud op de hals omdat je een schaduwadministratie aan het bijhouden bent van je processen.