Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Logging van Beheerswerkzaamheden (SLSR-I-47)

door Former Member
Status: Afgewezen

Er is behoefte aan inzicht in wijzigingen in formulieren, dialogen, workflows en autorisaties, oftewel beheerwerkzaamheden, en door welke gebruiker deze doorgevoerd zijn.

Kortom: Wens op logging van beheerwerkzaamheden.

6 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Helemaal mee eens. Heb een soortgelijk idee in dit systeem geschoten, je moet nu alles handmatig in bijvoorbeeld Excel bijhouden met alle kans op fouten. Dit soort gegevens moet je uit HRSS kunnen exporteren.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ja, vooral als je met meerdere beheerders in het systeem zit te werken.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Kwam er een beetje tot mijn verbazing achter dat het niet mogelijk is om te achterhalen wie welke beheerswerkzaamheden uitvoert. Zelfs een logging op het opvoeren van beaufort gebruikers bestaat niet. Dit is eigenlijk niet meer te verkopen voor een dermate privacy gevoelige applicatie.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ook wij lopen tegen hetzelfde probleem aan, zeker nu er tijdens vakanties werkzaamheden worden waargenomen. Er is niet meer na te gaan wie wat waar. Terwijl daar wel grote behoefte aan is.

Een e-mailbericht van Lelie zorggroep, inclusief de bijlage(n), is vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Als u niet de beoogde ontvanger bent, wordt u verzocht dit bericht met eventuele bijlage(n) te verwijderen en definitief uit uw systeem te wissen. We stellen het op prijs dat u de afzender op de hoogte stelt van de onjuiste adressering. Openbaar maken, gebruiken, vermenigvuldigen, verspreiden en/of verstrekken van de inhoud van het e-mail bericht aan derden is niet toegestaan.
Van: Raet [mailto:02f27badde36b463d7e3274d@mailer.aha.io]
Verzonden: donderdag 3 augustus 2017 9:40
Aan: Aha!
Onderwerp: AJM Beulen responded to idea Logging van Beheerswerkzaamheden

door Daniel_van_Bendegem
Status changed to: Status: Niet ingepland

Ik realiseer mij dat ik reageer op een idee dat niet recent is ingediend. (zie opschonen ideeën Youforce). Dit is wel iets dat wij graag in de toekomst willen realiseren. Met de overgang naar Azure hebben wij hier nu meer mogelijkheden voor. Echter hebben wij hier in de nabije toekomst geen tijd voor om dit te realiseren. Ik heb daarom de status voor nu aangepast naar Niet Ingepland. Deze vraag krijgen wij wel vanuit meerdere kanten. Wanneer er meer ruimte is om aanvullende verbeteringen te maken zullen wij dit ook weer binnen het team bespreken.

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste klanten,

 

Wij hebben dit idee onderzocht en zijn tot de conclusie gekomen dat een dergelijke logging enorm arbeidsintensief is om te maken, maar waarschijnlijk ook om het uit te lezen. Voor autorisaties zijn er diverse manieren om dit vast te leggen en dus ook om het bij te werken. Voor workflows gaat het om honderden eigenschappen per workflow (van workflownaam tot de conditie van een template of aanvullende e-mail in knop x van activiteit y). Losse vastleggingen hiervan zullen niet de duidelijkheid bieden die gewenst zijn, terwijl het ook onmogelijk is om alle onderwerpen aan elkaar te koppelen. Dit moet dan naast de logging ook via een interface ontsloten worden, waarin op een wijze overzicht moet worden gehanteerd. De opslag van deze logging vraagt ook veel van de applicatie, wat ten koste kan gaan van de performance.

 

Ondanks dat wij -ook vanuit persoonlijke ervaring- de wens begrijpen, zien wij het niet als realistisch doel en kunnen wij deze tijd beter steken in andere ontwikkelingen.

 

Voor het gros van de wijzigingen in controles, formulieren, dialogen en workflows is dit deels te realiseren door het regelmatig (maandelijks?) downloaden van het Inrichtingsrapport (te vinden onder Beheer > Statistieken) en dit centraal op te slaan met een datum. Dan is niet te achterhalen wie wat heeft gewijzigd per welke datum, maar wel wat op datum x de inrichting was. Met een slimme tool kunnen ook vergelijkingen getrokken worden en de verschillen gemarkeerd voor controle.