Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Meer informatie voor managers over andere / oudere dienstverbanden van zijn (nieuwe) medewerker (SLSR-I-214)

door Anonymous
Status: Niet ingepland

Binnen onze organisatie is er een groot aantal medewerkers dat een tweede (of derde, of vierde ………) dienstverband heeft, bijvoorbeeld op twee verschillende afdelingen (kostenplaatsen). In veel gevallen is het echter niet nodig om een tweede (of derde, of vierde ………) dienstverband aan te maken. Bijvoorbeeld: tijdelijk een medewerker gedeeltelijk aan "de buren" uitlenen is in ons roostersysteem (Aysist van Ayton) gewoon een mogelijkheid. 

Wij zouden daarom willen dat een manager die een nieuw dienstverband aanmaakt op de één of andere manier een signaal krijgt (bv. via een pop-upje of op een andere manier) met wat beknopte gegevens over het meest recente dienstverband. Dit kan een dienstverband zijn wat nu nog actueel is of een dienstverband wat al afgesloten is (medewerker keert terug bij onze organisatie).

En dan gaat het om informatie als:

- wat was / is de functie?

- op welke afdeling was / is medewerker werkzaam?

- hoeveel uren werkt(e) deze medewerker?

1 Opmerking
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Niet ingepland

We hebben op dit moment geen concrete plannen om iets dergelijks te ontwikkelen.

 

Zonder dat ik me in de oplossing verdiept heb zie ik behoorlijke complexiteit op het vlak van autorisatie (als het gaat om afgesloten dienstverbanden) en privacy.

 

Ik denk wel een link te zien met toekomstige aanpassingen die we gaan doen in het kader van de wetgeving rondom IKV. Op dit moment wederom een jaar uitgesteld door de minister naar 2025, maar onze ontwikkelingen om dit op een juiste manier te ondersteunen zijn al gestart.

We zullen manieren moeten vinden om daar anders om te gaan met dienstverbanden. Wat bijvoorbeeld duidelijk is, is dat contract verlengingen als een nieuw dienstverband (IKV) moeten worden vastgelegd. Hetzelfde geldt voor een contract-omzetting (Bepaalde tijd naar Onbepaalde tijd).

Wij gaan ons best doen om dit soort wijzingingen zo efficient (en secuur) mogelijk te doen (door managers). Ik kan niks beloven, maar kan me heel goed voorstellen dat je met nieuwe mogelijkheden ook invulling geven aan de wens.