Mijn Communities
Help
Monique80
CONTRIBUTOR ***

Melding bij verlof opnemen op een feestdag

door Monique80
Status: Alternatief aanwezig

Wij werken met verlofvoorstel, waardoor er bij een registratie van verlof (afboeking) op een feestdag 0 uur worden voorgesteld. Omdat nergens zichtbaar is dat het een feestdag betreft, zijn er medewerkers die de 0 uur overschrijven voor hun normale werkuren op die dag. Een foutmelding of in elk geval een waarschuwing dat dit een feestdag betreft zou dit kunnen voorkomen.

5 Opmerkingen
Maarten VB
VISMA
door Maarten VB

Hallo @Monique80 ,

 

Zoals je misschien weet hebben we tegenwoordig ook de Youforce app beschikbaar. Hierin proberen de meest voorkomende processen voor medewerkers en leidinggevenden onder te brengen. Zowel in een mobiele app als een desktopversie. Verlof is een van de processen waar we momenteel mee bezig zijn en ik vind je idee interresant om hierin mee te nemen. Bij de ontwikkeling werken we samen met klanten dus we gaan het uiteraard nog met hen toetsen om te zien of zij er ook een meerwaarde in zien, maar ik vind het op zijn minst al interresant om in ieder geval in overweging te nemen.

Moest je zelf meer willen weten over de Youforce app kun je altijd een keertje op de community hiervan kijken: https://community.visma.com/t5/Youforce-APP/ct-p/nl_ra_Youforce_App

 

Met vriendelijke groet,

 

Maarten

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Maarten VB, zou je in de Youforce app met het verlof ook willen meenemen dat je eventueel voor meerdere verlofsoorten kunt kiezen bij een aanvraag. Nu dienen sommige medewerkers 2 verlofaanvragen in te vullen, omdat ze niet voldoende wettelijke verlofuren hebben en dan doen zij ook nog een verlofaanvraag voor bovenwettelijke uren. In veel gevallen zien onze medewerkers dit niet en dan staan ze met -20 uur wettelijk verlof als saldo. Hoe kan dit opgelost worden?

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **
door Esmiranda Vermeer

Eens. Waarschuwing bij feestdag en verlof uit meerdere 'potjes' opnemen zouden echte pluspunten zijn.

Marianne Hiemstra
CONTRIBUTOR ***
door Marianne Hiemstra

Graag zouden wij zien dat als je niet genoeg saldo hebt, je de verlofaanvraag moet aanpassen.

Verlof opnemen uit meerdere potjes zou ook bijdragen aan het tegengaan van negatieve saldi.

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

@Lieke Sterk Huis 

Je kunt alle suggesties mbt de ontwikkelingen van verlof in de Youforce app &desktop delen op de community van de Youforce app. Als je graag wilt meedenken bij de ontwikkeling van verlof laat het dan zeker ook weten.

 

Zoals jullie hebben kunnen lezen op de algemene community zijn we bezig met het opschonen van de ideeen. In het kader daarvan sluit ik het idee hierbij in de HR Self Service community af. Ik zet de status even op "Alternatief aanwezig". Uiteraard is dat nu nog niet het geval, maar onze strategie is om het verlof proces vooral te verbeteren via de Youforce app & desktop software.