Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***

Mogelijkheid in Basistemplate basisvelden in te voeren (SLSR-I-34)

door Gea Bussink-Veerbeek1
Status: Bestaat al

In het templatebeheer maak ik veel gebruik van basistemplates. Het is echter niet mogelijk in de basistemplate basisvelden op te nemen zoals de NAW-gegevens van de medewerker, mutatienummer etc. Graag zou ik die mogelijkheid willen hebben zodat ik die basisgegevens niet steeds opnieuw hoef te definiëren in de templates. Daarmee zou het dan ook mogelijk moeten zijn om de als...dan... functie op basis van zo'n basisveld te definiëren in de basistemplate.

4 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Dat kan al, zij het met een omweg. Je moet een template maken voor een formulier en die bouw je alsof het jouw basistemplate wordt. Deze exporteer je in Word format en sla je lokaal op. Als je dan bij basistemplates kiest voor uploaden lokale template, dan zitten de standaard mergevelden er in. Ik ben het er mee eens dat de functie 'merge velden invoegen' bij basistemplates ook gewoon zou moeten werken.

Standaard mergevelden in basistemplates.xlsx

Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

@Eric. Die omweg ken ik wel en gebruik ik ook wel, maar ik houd niet zo van omwegen. Als je het met me eens bent, wil je dan 'voor' stemmen?

Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

@Truike: NAW-gegevens = Naam, Adres, Woonplaats.

Met de basisvelden bedoel ik de velden uit de categorieën:

00.DigitaleHandtekening

00.Mutatie

00.Werkgever

00.Werknemer

Dit zijn velden die in alle templates beschikbaar zijn, behalve in de basistemplates. En daar zou ik ze graag beschikbaar hebben, inclusief de mogelijkheid om deze velden te gebruiken met de 'als ... dan...'-functie (bijv. Als 'Geslacht' gelijk aan 'M' dan 'De heer' anders 'Mevrouw').

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Bestaat al

Hoi @Gea Bussink-Veerbeek1 ,

 

Het is weliswaar een oud idee uit 2016. En inmiddels heb jij waarschijnlijk vele uren gespendeerd aan ''docs'' en meer kennis en ervaring dan mij. 

 

Maar uit mijn verleden als consultant gebruikte de consultants de werkwijze om een ''basis-template'' te maken. Die kun je ook maken door een échte Word-template uit een andere dialoog te exporteren en te importeren. Daarmee krijg je een basistemplate met b.v. de gewenste opmaak en al standaard velden als NAW. Die kan je vervolgens telkens weer gebruiken bij een nieuwe dialoog, als volgt:

RemcoteRonde_0-1655993551531.png

 

 

Het is/voelt nog steeds als een ''trucje''. Maar verdere verbeteringen in dit proces hebben we niet gepland de aankomende periode. Dus in het kader van het bericht Youforce Cleanup ideeën sluit ik het idee af.