Mijn Communities
Help
AngelaHeins-denHoedt
CONTRIBUTOR ***

Nieuwe medewerker aanmaken alleen zoeken op geboortedatum

door AngelaHeins-denHoedt
Status: Afgewezen

Als er een nieuwe medewerker wordt ingevoerd door een leidinggevende dan dient eerst de afdeling gekozen te worden en daarna 1 van onderstaand:

AngelaHeinsdenHoedt_0-1686724147018.png

Dit is helaas erg foutgevoelig. Meestal wordt door de leidinggevende geboortenaam gekozen.

 

Wij zouden het prettig vinden als hier alleen gezocht zou kunnen worden op geboortedatum.

Hierna zou een lijstje met namen te voorschijn dienen te komen van de medewerkers met deze geboortenaam. 

 

3 Opmerkingen
cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@AngelaHeins-denHoedt 

 

Eigenlijk hetzelfde zoals het werkt met 'Aannemen Kandidaat'. Als je een medewerker vanuit W&S aanneemt kun je inderdaad dan ook alleen verplicht op geboortenaam en geboortedatum zoeken.

cvanstijn_0-1686729539714.png

 

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @AngelaHeins-denHoedt,

 

Ik begrijp dat er vanuit jullie die wens is omdat, sinds BSN niet meer is toegestaan in dit overzicht, de geboortedatum de grootste kans op een unieke resultaat geeft. Ook zit je dan niet met het verschil tussen geboortenaam en correspondentienaam. Toch willen we wel andere gebruikers de mogelijkheid geven om op meerdere velden te zoeken, bijvoorbeeld omdat die gegevens al voorhanden zijn, of dat de invoer vanuit een HR medewerker gebeurt die alle informatie heeft.

AngelaHeins-denHoedt
CONTRIBUTOR ***
door AngelaHeins-denHoedt

Beste @Christiaan Sluis,

 

Ik denk dat deze wens bij veel meer klanten actief is. Vooral daar steeds meer leidinggevende de gegevens gaan invoeren.

 

De andere gebruikers kunnen daarna alsnog zoeken, maar zullen ook blij zijn met een snellere oplossing.