Mijn Communities
Help

Selectie verwijderen formulieren

door Paul Wevers - Gemeente EHV (Bijgewerkt ‎20-10-2023 11:49 door Christiaan Sluis VISMA )
Status: In onderzoek

Dit idee is al vaker ter sprake geweest en met alternatieve oplossingen afgehandeld. (zie Bij verwijderen formulierinstanties filter toevoeg... - Visma Community)

 

Graag wil ik hem weer ter sprake brengen.

 

Vanuit het Archief beleid is de standaard bewaar termijn 7 jaar, echter er worden ook formulieren aangemaakt die een kortere bewaartermijn hebben (bijvoorbeeld werkgevers verklaring). 

Maar het is soms ook gewenst om een oud afgesloten formulier die nog open staat bij gebruikers collectief te verwijderen.

 

Om deze redenen zou het wenselijk zijn om te verwijderen met selecties.

De huidige selectie op status zou uitgebreid moeten worden met de formuliernaam.

 

Mogelijk zijn er nog meer selectie wensen, maar ik kan er niet meer bedenken.

7 Opmerkingen
Jeroen Coret Kennemerhart
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen Coret Kennemerhart

@Paul Wevers - Gemeente EHV ,

 

Helemaal eens dat een uitgebreidere selectie zou helpen. Graag zou ik bv een kenmerk zien of de medewerkers uit dienst is.

 

Een andere aanpassing die ik graag zou zien is een aanvink mogelijkheid om alle formulier op de betreffende pagina aan te vinken. Nu kun je alleen alle mutaties die in de totale selectie zitten aan- of uitvinken.

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

ik ben het eens met zowel @Paul Wevers - Gemeente EHV  als @Jeroen Coret Kennemerhart.

Is het ook mogelijk om in het overzicht te zien of dit een eerste stap is of dat het formulier al in een 2e/3e stap is geweest en retour is gegaan? 

Soms wordt een formulier aangeklikt om alleen te kijken en verder niet verwijderd als een werknemer hier niets mee doet. 

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: In onderzoek

Hoi @Paul Wevers - Gemeente EHV@Jeroen Coret Kennemerhart en @Lieke Sterk Huis,

 

Bedankt voor het idee en de verdere toevoegingen. We gaan het onderzoeken op haalbaarheid omdat we jullie als beheerders graag meer controle hierover willen geven. Daarbij plaats ik wel meteen de kanttekening dat er veel goede ideeën zijn om te onderzoeken en af te wegen.

 

@Paul Wevers - Gemeente EHV kan je voor nu nog uit de voeten met het sorteren op formuliernaam? Dat is niet zo snel of makkelijk als filteren erop, maar het kan al helpen.

 

@Jeroen Coret Kennemerhart de indicatie uitdienst is wel een lastige, omdat je dan dienstverbandgegevens moet ophalen die niet uit dezelfde dataset komen (namelijk die van mutatie). Vanuit gebruikersoogpunt snap ik zeker wel de toegevoegde waarde en we moeten dan beoordelen of dat invloed heeft op de performance.

 

@Lieke Sterk Huis ik begrijp waar deze wens vandaan komt maar ben bang dat dit niet goed zal lukken. Er is namelijk geen makkelijk onderscheid te maken tussen het insturen en retour krijgen of het zelf klikken op Opslaan en terugkrijgen in de eigen activiteit. Ook moet de tabel overzichtelijk blijven dus weinig extra gegevens bevatten. Uiteraard staat het je vrij om deze informatie vanuit de Statistieken te verzamelen.

 

door Paul Wevers - Gemeente EHV

@Christiaan Sluis :

Dank voor je bericht. Oplossing is bekend, maar soms een monnikenwerk.

Ellen van Rijckevorsel
CONTRIBUTOR ***
door Ellen van Rijckevorsel

Deze functionaliteit willen wij ook!

De mogelijkheid om bestaat om alle formulierinstanties van een workflow te verwijderen. En de mogelijkheid bestaat om formulieren (ongeacht van welke workflow) binnen een bepaalde periode met een bepaalde status te verwijderen. Dit is onvoldoende. 

Wat wij behoefte aan hebben is: 

  • Self Service mutaties te kunnen verwijderen van medewerkers die langer dan x periode uit dienst zijn.
  • Self Service mutaties te kunnen verwijderen van mutaties waarop langer dan x tijd geen activiteit meer is geweest.
  • Self Service mutaties te kunnen verwijderen van medewerkers in dienst, die langer dan x  periode zijn afgerond.
  • Automatisch verwijderen van mutaties in een bepaalde status bijv. Concept of *Verwijderd (dit is nu voor ons wekelijks een handmatige actie)
door Christiaan Sluis

Hoi @Ellen van Rijckevorsel,

 

Bedankt voor je input. Het klinkt alsof jullie erg grondig opschonen. Ik ben bang dat een deel van je verzoeken te complex is voor de functionaliteit. Zoals controles over dienstverbanden heen of medewerkers helemaal uit dienst zijn. Hier kan ook per organisatie weer verschillende mee worden omgegaan, met name voor openstaande mutaties. Omdat weg ook echt weg is, zien we hier ook een risico in voor minder ervaren beheerders.

 

Maar als wij ons gaan buigen over deze functionaliteit zullen we dit wel meenemen in onze afwegingen.

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Ik ondersteun deze wens volledig! Is bij ons al jaren een bron van ongenoegen. Ofwel de inbox is sterk vervuild met taken ofwel je bent er erg druk mee om uit te zoeken of er wat verwijderd kan worden doordat handige selecties niet te maken zijn. 

ik ben bang - om maar ik dezelfde termen te spreken - dat de ontwikkelaars echt  niet goed in de gaten hebben hoeveel impact en gemak dit zou opleveren voor elke klant - ondanks dat niet elke klant de moeite neemt om hier aandacht voor te vragen. 

Wij zouden ook graag een reminder / waarschuwing  kunnen sturen aan WN voordat we gaan verwijderen om gedoe te voorkomen. 
Bijvoorbeeld alle retour gezonden declaraties voor datum X  willen wij verwijderen maar niet zonder signaal naar werknemer. 

of alle openstaande uitvraag voor overheids dienst jaren ter bepaling van overheids jubileum data. 
werknemer krijgt een signaal  - welke vorm even buiten beschouwing latend - zonder reactie handelen wij het formulier af op uitsluitend het dienstverband bij ons als werkgever.