Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Verlof: toon alle vervaldata en te vervallen saldo (incl toekomstig te vervallen uren en ingangsdatum) (SLSR-I-215)

door Former Member
Status: In onderzoek

dit geeft overzicht voor wanneer je welke hoeveelheid uren moet opnemen.

5 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

Verlof dat is vervallen mag op een apart tabblad in het Verlofoverzicht.

Saldo van verlof dat op de nominatie staat om op de eerstvolgende vervaldatum te vervallen zou ik graag in het Saldo-overzicht in de kolom 'Te vervallen uren' willen zien met daarachter de vervaldatum. Dit vervalsaldo moet bijgewerkt worden op het moment dat een medewerker verlof opneemt. 

De wijze waarop 'te vervallen verlof' nu wordt gepresenteerd op de verlofkaart is op dit moment technisch misschien wel de enig mogelijke wijze, maar het roept meer vragen op, dan dat het antwoorden geeft. Want hoe leg je de medewerkers uit wat het betekent als bij 'Te vervallen uren' 0,00 staat en bij 'Vervaldatum' 01-01-2017?

Bij ons wordt op 1 januari nieuw verlof toegekend. Dat betekent, dat een vervaldatum op 1 januari van een nieuw jaar valt. Als ik op de verlofkaart van 2017 inzichtelijk wil maken welke uren er vervallen per 1 januari 2018, moet ik een eindejaarsverwerking over 2017 uitvoeren. Dan wordt het vervalsaldo met de datum 01-01-2018 zichtbaar. Echter, dit is een 'statisch' saldo, een momentopname. Nadat een medewerker verlof heeft opgenomen, wordt dit vervalsaldo niet bijgewerkt. Daarvoor moet eerst weer een eindejaarsverwerking hebben plaatsgevonden. Beheersmatig onwenselijk en het resultaat valt nauwelijks uit te leggen aan de medewerkers.

Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

Er staan meerdere ideas in dit forum die over het verlofoverzicht gaan. Het zou mooi zijn als Raet deze oppakt en er daadwerkelijk mee aan de slag gaat.

SLSR-I-233, SLSR-I-143, SLSR-I-112, SLSR-I-60, SLSR-I-215.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Klopt ik ervaar binnen onze organisatie hetzelfde, medewerkers snappen niets van de data die getoond worden omdat het geen echte vervaldata zijn. Alleen bij 01 wettelijke vakantie uren wordt de juiste vervaldata getoond. Dit terwijl alle vervaltermijnen in HR Core zijn ingeregeld dus waarom dit niet door zetten naar Self Service, het zou zoveel duidelijker en gebruiksvriendelijker zijn. Nu wordt het als benedenmaats beschouwd. We werkte voorheen met een maatwerk systeem dat wel alle vervaldata van alle budgetten liet zien.

door Bastiaan Friederichs

@Ana Maria Nichitelea en @Anonymous ik vind de status In onderzoek nog steeds passend.
We hebben al een mooie verbetering doorgevoerd, maar we tonen nog wel een een datum indien er 0 uren vervallen.

Dat is mogelijk een kleine aanpassing en verduidelijking als we de functionaliteit opleveren waarbij het te vervallen saldo wordt bijgewerkt (afgeboekt) bij een verlofopname. (daar waar dit nu statisch is)

De opmerking van @Anonymous kunnen we beantwoorden als onderdeel van dit idee: https://community.visma.com/t5/Ideeen-Youforce-Self-Service/Verlofoverzicht-vervaldatum-SLSR-I-570/idc-p/462027#M101

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: In onderzoek

De status van dit idee is geüpdatet naar ‘In onderzoek’ en er is een relevant label toegevoegd. Reden hiervoor is dat we in 2022 volop zijn begonnen met Youforce clean up ideeën. Voor Self Service hebben we meer dan 600 verschillende ideeën bekeken en beantwoord.

 

Via ‘Nieuws’ verstrekken we regelmatig informatie over de ontwikkelingen van Self Service, zoals in de laatste 4e Algemene update PD Self Service.

 

Om een weloverwogen antwoord te kunnen geven op dit idee combineren we dit met vergelijkbare ideeën met hetzelfde label. Voorbeelden van deze categorieën zijn:

  • Autorisatie en roltoewijzing
  • E-mail
  • Inzet formulier
  • Koppeling Personeelsdossier

 

We zullen de aankomende maanden gaan bepalen of we een dergelijke categorie kunnen toevoegen aan de roadmap voor Self Service. Zodra we dat hebben bepaald zullen we dit idee een definitieve status geven. Dit kan dus zowel ‘realisatie waarschijnlijk’ worden maar ook ‘afgewezen’.