Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Verwerken scripts bij actieve signalering start workflow (SLSR-I-661)

door Anonymous
Status: Gerealiseerd

Wanneer een workflow start vanuit actieve signalering worden de scripts op het formulier niet uitgevoerd. Als je een e-mail wilt sturen vanuit deze stap in de workflow, dan kan deze alleen "harde tekst" bevatten en geen bewerkingen.

13 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: SLSR-I-661
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Beste Anonymous,

 

Of het helemaal juist is dat ik dit idee de status 'gerealisseerd' kan geven durf ik niet volledig met 100% zekerheid te zeggen. Maar zojuist heb ik het volledige proces vanuit HR Core Beaufort Online -> Self Service doorgetest. Daaruit lijkt het dat zowel 'default waarden', 'pre-bewerkingen' als 'post-bewerkingen' worden uitgevoerd zoals je verwacht.

 

Logging dat de workflow is gestart uit HR Core Beaufort

RemcoteRonde_1-1671200545871.png

 

Inhoud formulier

RemcoteRonde_0-1671200520980.png

 

Inhoud template

RemcoteRonde_2-1671200600451.png

 

Zou je het opnieuw willen testen met de door jullie gewenste workflow, scripts en template en laten weten of het net zo werkt als hierboven beschreven?

 

HansD1
CONTRIBUTOR ***
door HansD1

@Remco te Ronde mijn ervaring is dat de scripts wel worden uitgevoerd, maar deze niet bruikbaar zijn in een gekoppelde template. Ik heb begrepen dat als de workflow wordt geactiveerd, er daarna nog een bewerking moet plaatsvinden om de "berekende waarde" in het document op te kunnen nemen. Je kunt dus alleen opgehaalde waarden uit Beaufort in je template opnemen.

Ook bijvoorbeeld de resumé tekst wordt netjes in het formulier gegenereerd, maar is bij direct afronden van de workflow niet zichtbaar in Self Service. De status zou dus nog niet gerealiseerd moeten zijn.

door Remco te Ronde

Hoi @HansD1,

 

Vervelend dat jouw ervaring is dat het niet goed doorwerkt in de template. Dan is inderdaad de status 'gerealisseerd' niet juist.

 

In mijn eerdere reactie heb ik geprobeerd alle scenario's te laten zien. Dus zowel een 'defaultwaarde', 'pre-bewerking' en 'post-bewerking'. In het voorbeeld zie je bijvoorbeeld een "berekende waarde" van het aantal uren uit HR Core Beaufort +2.

 

Hieronder vind je (geknipt en geplakt uit het inrichtingsrapport) hoe het ingericht is, inclusief de scripts. Als jij wil nagaan waarom het niet werkt in jullie omgeving met de templates dan zal ik de status van dit idee aanpassen en met mijn collega's onderzoeken wat we mogelijk kunnen verbeteren.

 

Workflows

Debiteurnummer Groepnaam Naam Geldig van Geldig tot en met Uitsluiten startmenu Formulier of dialoog type Formulier of dialoog naam Tabblad Startactiviteit Activiteit Notificatie ontvangen Gebruikers informeren Notificatie verzenden Vervolg activiteit Eindstatus Knop Knop conditie rubriekcode Knop conditie operator Knop conditie waarde Gegevens wijzigbaar Autorisatie 2e afdeling Signalering na inactiviteit(dagen) Korte beschrijving van de bijlagen Bijlage verplicht Confirmatie tekst Memo toevoegen Onderdruk controle op verplichte bijlagen
4030143 Sandbox omgeving PD Exp Government Test workflow start signaal met template 15-08-2022 01-01-1900 Nee D _Test Actief signaal start workflow_dialoog Contract Ja Signalering uit HR Core Nee Nee Nee   *afgekeurd verzenden       Ja Nee 0       Nee Nee

 

Workflows met templates

Debiteurnummer Groepnaam Naam Activiteit Notificatie ontvangen Gebruikers informeren Gebruikers informeren onderwerp Gebruikers informeren template Knop Notificatie verzenden Notificatie verzenden onderwerp Notificatie verzenden tekst Notificatie verzenden template Raet online docs template Vast adres Rol Conditie rubriekcode Conditie operator Conditie waarde Aanvullende e-mail template Aanvullende e-mail onderwerp Digitaal ondertekenen Bijlagen naar dossier Bestemming bijlagen Template: Document overschrijven Template: Handtekeningpositie op het document Template: Digitaal ondertekenen Template: Bestemming (doc soort)
4030143 Sandbox omgeving PD Exp Government Test workflow start signaal met template Signalering uit HR Core Nee Nee     verzenden Nee       Voorbeeld template.pdf   Geen Email           Nee Automatisch aanvOvereenkomst Ja 0 Nee  

 

Dialogen

Debiteurnummer Groepnaam Dialoognaam Dialoogtype Eerste formulier Raet online op mobiel Filter indienst Filter soort loner Filter fulltimer Wijze export Stap start Stap nummer Stap eind Conditie
4030143 Sandbox omgeving PD Exp Government _Test Actief signaal start workflow_dialoog G _Test Actief signaal start workflow_formulier_1 0 Alle Alle Alle Bestand _Test Actief signaal start workflow_formulier_1 1    

 

Formulieren

Debiteurnummer Groepnaam Formulier Volgnummer Rubriekcode Prompt Weergave Infoblok Type Verplicht Exporteren Defaultwaarde Weergave PSA/AK Weergave mdw/mgr Bewerking Formuliertype Hoofdlettergebruik Stam - variabel
4030143 Sandbox omgeving PD Exp Government _Test Actief signaal start workflow_formulier_1 100 A00001 <b>Test default waarde label   Nee Nee   readonly readonly   G   stam
4030143 Sandbox omgeving PD Exp Government _Test Actief signaal start workflow_formulier_1 120 A00001 Deze rubriek wordt zeer divers (ge)(mis)bruikt infoblok Default Nee Nee <p>Hieronder krijgt de rubriek Primaire functie (P01107) een default waarde 9999999 Test ambtenaar. Maar omdat deze rubriek reeds een waarde heeft zal er als het goed is niets gebeuren.</p> readonly readonly   G   stam
4030143 Sandbox omgeving PD Exp Government _Test Actief signaal start workflow_formulier_1 140 P01107 Functie text   Nee Ja 9999999 readonly readonly   G   stam
4030143 Sandbox omgeving PD Exp Government _Test Actief signaal start workflow_formulier_1 160 A00001 Deze rubriek wordt zeer divers (ge)(mis)bruikt infoblok   Nee Nee <p>Hieronder krijgt een rubriek Toelage (P00013) een default waarde van 12,50. Als deze rubriek geen waarde heeft bij een dienstverband krijgt deze de default waarde</p> readonly readonly   G   stam
4030143 Sandbox omgeving PD Exp Government _Test Actief signaal start workflow_formulier_1 180 P00013 Toelage 1 getal   Nee Ja 12,50 readonly readonly   G   stam
4030143 Sandbox omgeving PD Exp Government _Test Actief signaal start workflow_formulier_1 300 A00001 <b>Test pre-bewerking label   Nee Nee   readonly readonly   G   stam
4030143 Sandbox omgeving PD Exp Government _Test Actief signaal start workflow_formulier_1 320 A00001 Deze rubriek wordt zeer divers (ge)(mis)bruikt infoblok   Nee Nee <p>Hieronder wordt de rubriek Uren per week (P01109) via een pre-bewerking gevuld met het huidige aantal uren + 2 uur</p> readonly readonly   G   stam
4030143 Sandbox omgeving PD Exp Government _Test Actief signaal start workflow_formulier_1 340 P01109 Uren per week getal   Ja Ja   readonly readonly PRE: var oudeuren=Number(GF_WRB('P01109')); var nieuweuren= Number(oudeuren) + 2;  return (nieuweuren);  G   stam
4030143 Sandbox omgeving PD Exp Government _Test Actief signaal start workflow_formulier_1 500 A00001 <b>Test post-bewerking label   Nee Nee   readonly readonly   G   stam
4030143 Sandbox omgeving PD Exp Government _Test Actief signaal start workflow_formulier_1 520 A00001 Deze rubriek wordt zeer divers (ge)(mis)bruikt infoblok   Nee Nee <p>Hieronder wordt de rubriek Arbeidsrelatie (P01102) via een post-bewerking gewijzigd naar U (Uit dienst)</p> readonly readonly   G   stam
4030143 Sandbox omgeving PD Exp Government _Test Actief signaal start workflow_formulier_1 540 P01102 Soort arbeidsrelatie text   Nee Ja   readonly readonly POST: return ('U'); G   stam
HansD1
CONTRIBUTOR ***
door HansD1

@Remco te Ronde 

Moet het script wellicht altijd in de pre bewerking staan en werkt het niet op basis van een post bewerking?

door Remco te Ronde

Hoi @HansD1,

 

In het voorbeeld wat ik heb getest wordt via een 'post-bewerking' de arbeidsrelatie veranderd in de 'U / Uit dienst'. En in deze test ging dat ook goed door naar de template. Dus ook de 'post-bewerking' lijkt goed door te werken.

HansD1
CONTRIBUTOR ***
door HansD1

@Remco te Ronde Dank voor de terugkoppeling. Ik ga het zelf nog eens uitproberen. Deze mogelijkheid biedt namelijk erg veel mogelijkheden om collectief mutaties uit te voeren, brieven en mail te versturen aan bijvoorbeeld medewerkers en deze brieven direct in het dossier te archiveren.

Ik heb eerder bij een zorgorganisatie een proef gedaan met het automatisch laten berekenen van de km afstand op basis van de snelste route via self service. De workflow werd via actieve signalering automatisch gestart en direct afgehandeld.

De berekening werd wel uitgevoerd en kwam ook in Beaufort terecht.

Echter bij het uitvoeren voor alle medewerkers (een aantal maanden later), kwam de nieuwe waarde die in het formulier wel berekend was, uiteindelijk toch niet in Beaufort terecht. Volgens de servicedesk zou er een uitvoerende stap in moeten staan, welke bij het direct afronden ontbreekt.

door Remco te Ronde

Hoi @HansD1,

 

Als er inderdaad toch een reden is dat het niet werkt dan verander ik de status natuurlijk weer terug van 'gerealiseerd' naar 'in onderzoek'. Wellicht dat de export niet goed werkt. Of dat er er nog een verschil zit tussen alleen een formulier (zonder dialoog). Als jij het test en je vindt iets wil je mij dan informeren.

 

En natuurlijk als jij ook concludeert dat het volledig werkt dan hoor ik het ook graag als bevestiging.

HansD1
CONTRIBUTOR ***
door HansD1

Hallo @Remco te Ronde 

Ik zou je nog berichten over het automatisch afronden van een formulier met actieve signalering.

Een collega van me heeft een test gedaan en daarbij het volgende geconstateerd.

De km berekening wordt netjes in het formulier uitgevoerd, ook de datum wordt berekend.

Als het formulier automatisch wordt afgerond, komt alleen de datum in Beaufort, de km afstand niet.

Zie de bijlagen:

HansD1_0-1673017885035.png

HansD1_1-1673017914705.png

 

HansD1_2-1673017941655.png

 

HansD1_3-1673017986174.png

HansD1_4-1673018019962.png

Rubriek ED0881 (datum) wordt dus wel geëxporteerd, rubriek ED0880 (reisafstand) niet.

 

Ook geprobeerd met een andere rubriek, waarbij het gegevenssoort niet numeriek maar tekst is. Dit werkt ook niet.

In rubriek ED0880 ook als pre de berekening gezet, ook met directe de returnwaarde om  het script zo kort mogelijk te houden:

Return GF_DistanceBetweenForeignAddress(v_PCVAN#,v_HNRVAN#,v_STRVAN#,v_WPVAN#,v_LDVAN#,v_PCNAAR#,v_HSNRNR#,v_STRNR#,v_WPNAAR#,v_LDNAAR#,'');

Ook in dit geval wordt de waarde niet geëxporteerd.

 

Groet,

Hans

door Remco te Ronde

Goedemorgen @HansD1,

 

Super fijn dat jij en je collega zo veel tijd hebben gestoken in het testen. Op basis van jullie aangeleverde gegevens heb ik geprobeerd om e.e.a. te reproduceren. Want het voelt vreemd als er een afwijkende werking is bij een bepaald gegevens soort (numeriek). 

 

Tijdens het reproduceren zag ik dat verschillende gegeven soorten, zoals numeriek, wel correct 

RemcoteRonde_0-1673943578591.png

 

Graag help ik om samen te achterhalen waarom het bij jullie helaas niet werkt. Er zijn 2 plekken waar ik aanraad om te kijken:

  1. Ga naar het export bestand in J:\RAET\INTRACOM\BACKUP en zoek het export bestand op van de test workflows in Self Service
    1. Zit ED0880 niet in het export bestand? Kijk dan goed Formulierdefinitie / Formulieren naar de rubriek ED0880. Staat  die niet toevallig bijvoorbeeld 2x in het formulier dialoog? En kijk ook na in Beheer / Formulierdefinitie / Rubrieken of 'indirect muteren' aan staat.
    2. Zit ED0800 wel in het export bestand? Kijk dan in het log bestand van HR Core Beaufort waarom de import is afgekeurd.
    3. Heb je beide nagekeken en kan je niks vreemds vinden? Maak dan een ticket aan bij het ServiceCenter waarin je zowel het mutatienummer als het export bestand meestuurt. En help mijn collega's van het ServiceCenter op weg door ook even te verwijzen naar deze Community post. Dat helpt hen bij het verder analyseren. 

 

HansD1
CONTRIBUTOR ***
door HansD1

@Remco te Ronde 

Dank voor je antwoord. Ik ga er komende week eens nader naar kijken.

Groet,

Hans

HansD1
CONTRIBUTOR ***
door HansD1

Hallo Remco,

 

Ik had even een moment tijd en heb nog een andere test gedaan.

Die gaat dus niet goed. Zou ik je een directe mail kunnen sturen met de gegevens van mijn test?

Dit i.v.m. de gegevens in de formulieren.

Ik hoor het wel. Je mag mij zelf ook een mail sturen. Interim services hebben mijn mailadres.

 

Groet,

Hans

door Remco te Ronde

Hoi @HansD1 ,

 

Dat is balen. Als je even een ticket aanmaakt bij het ServiceCenter dan kunnen mijn collega's met diepgaande Self Service kennis op basis van dat ticket dieper de inrichting analyseren. Hopelijk ontdekken we dan samen waarom het nog niet werkt en welke mogelijke verbetering we kunnen doen.

 

Groet,

 

Remco