Mijn Communities
Help
Ronald Smit1
CONTRIBUTOR ***

Workflow is na het live zetten in Youforce Selfservice niet gelijk zicht in Mijn Youforce

door Ronald Smit1
Status: Nieuw

Is het mogelijk dat een nieuwe workflow gelijk zichtbaar wordt voor de medewerkers. En met zichtbaar worden bedoel ik dezelfde dag zichtbaar is in Mijn Youforce(onder persoonlijk). En niet een dag later. 

 

Ik ga er dan vanuit dat de autorisatie aangezet zijn in Self Service en in mijn youforce bij configuraties links Mijn Youforce de workflow is toegevoegd (eventueel met zoekwoorden)

 

Of is het mogelijk om de workflow helemaal in te richten in Youforce Self Service en klaar te zetten met een ingangsdatum. En bij het inrichten van de workflow het vinkje "uitsluiten startmenu" aan te zetten, zodat op de dag van de live dmv het uitvinken de workflow gelijk zichtbaar is voor de medewerker. En niet pas een dag later.

4 Opmerkingen
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Nieuw

Hoi @Ronald Smit1 ,

 

Tegenwoordig worden de workflows ieder uur bijgewerkt naar Mijn Youforce, waar je de het aan een categorie kan toevoegen en de labels kan toekennen. Hiermee zorgen wij er voor dat je op dezelfde dag alles klaar kan zetten van de workflow voor de volgende dag. De autorisatieberekeningen voor medewerkers gebeuren binnen Self Service real time. Voor Mijn Youforce procesgedreven is dit niet zo, en doen wij iedere avond een zware berekening van alle autorisaties van alle gebruikers. Dit is zwaar op de database en is voorlopig niet realtime te realiseren.

 

Het uitsluiten van startmenu zorgt ervoor dat de links niet worden aangeleverd aan Mijn Youforce en dat er geen autorisatieberekening op gebeurt. Dit is dus niet de workaround. Het normale proces hierin zou zijn om de workflow in te richten met een startdatum in de toekomst, bijvoorbeeld morgen. Het aantal gevallen waarin een nieuwe workflow op dezelfde dag nog live moet gaan, is natuurlijk beperkt. Dat gezegd hebbende, ben ik wel nieuwsgierig of je ons kan voorzien van een reële situatie waarin dit nodig is.

Nicolette2
CONTRIBUTOR ***
door Nicolette2

@Christiaan Sluis Goedemiddag, Klopt het dat als ik een tekst aanpas in een formulier van een bestaande workflow ik dat ook pas de volgende dag zie?

 

door Christiaan Sluis

Hoi @Nicolette2,

 

Nee, de formulierinrichting staat in die zin los van de workflow. Veranderingen op een bestaande workflow zoals een naamswijziging worden ieder uur gesynchroniseerd.

Nicolette2
CONTRIBUTOR ***
door Nicolette2

Dank je wel @Christiaan Sluis