Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

bijlages minder klikken Self Service (SLSR-I-338)

door Former Member (Bijgewerkt ‎06-01-2023 10:23 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: In onderzoek

Sinds de maart release moet je meer klikken om bijlages te zien. Je klikt eerst op het pijltje of de tekst bijlagen. Dan vind er een dropdown plaats. Hiervoor had je 1 overzicht en kan je meteen klikken.

Als je als professional werkt kunnen deze klikken aardig oplopen. Je moet steeds bij een mutatie iets meer klikken dan voorheen. Zie ook printscreen 🙂

kliks.png

7 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik vind het wel fijn dat de bijlages niet standaard te zien zijn. Bij een nieuwe medewerker kan het aantal bijlagen aardig oplopen waardoor je halve scherm kwijt zou zijn. Ik ben voorstander van de volgende opties:

- Tussen haakjes tonen hoeveel bijlagen beschikbaar zijn achter het woord Bijlagen. Dan weet je in ieder geval of het zin heeft om te klikken.

- De bijlagen gecombineerd tonen in één balk, ik ben van mening dat het geen meerwaarde heeft om dit te verdelen over twee balken.

- Op de laatste pagina van de dialoog (waar je kunt verzenden/goedkeuren) de bijlagen uitgeklapt tonen zodat je ze nog even kunt controleren.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ik vind het wel prettig om nu per workflow aan te geven of een bijlage verplicht is of niet. Zeker bij het opvoeren van een nieuwe medewerker. Het voorstel om een teller erbij te zetten hoeveel bijlages er zijn vind ik een erg goed idee.

Alleen viel mij dat er een verschil in weergave is. Als je de mutatie opent bij te doen dan zie je twee balken staan en als je de mutatie opent via archief dan zie je maar 1 balk staan. Ik zou wel ervoor zorgen dat beide schermen dezelfde weergave hebben

20180308 verschil in bijlage Self service V2.docx

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

De teller voor de bijlages staan in een ander idea "teller/melding dat er een bijlage is". Ik denk dat iedereen (medewerkers, managers, professionals)  dat wel handig vind, dan weet je in ieder geval of er bijlages zijn.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ik heb het inmiddels gezien en er ook aal op gestem

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Eens met bovenstaande opmerkingen over de teller.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ik ben bang dat het extra klikken om bijlagen te kunnen zien er toe gaat leiden dat managers sneller declaraties (bijv.) accorderen omdat ze de bijlagen niet zien en maar gewoon akkoord geven/geen moeite willen doen om twee keer te klikken om de bijlage te zien. Ik weet dat we de declaratie terug kunnen sturen indien niet akkoord maar het maakt het er m.i. niet gebruiksvriendelijker op.

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: In onderzoek

De status van dit idee is geüpdatet naar ‘In onderzoek’ en er is een relevant label toegevoegd. Reden hiervoor is dat we in 2022 volop zijn begonnen met Youforce clean up ideeën. Voor Self Service hebben we meer dan 600 verschillende ideeën bekeken en beantwoord.

 

Via ‘Nieuws’ verstrekken we regelmatig informatie over de ontwikkelingen van Self Service, zoals in de laatste 4e Algemene update PD Self Service.

 

Om een weloverwogen antwoord te kunnen geven op dit idee combineren we dit met vergelijkbare ideeën met hetzelfde label. Voorbeelden van deze categorieën zijn:

  • Autorisatie en roltoewijzing
  • E-mail
  • Inzet formulier
  • Koppeling Personeelsdossier

 

We zullen de aankomende maanden gaan bepalen of we een dergelijke categorie kunnen toevoegen aan de roadmap voor Self Service. Zodra we dat hebben bepaald zullen we dit idee een definitieve status geven. Dit kan dus zowel ‘realisatie waarschijnlijk’ worden maar ook ‘afgewezen’.