Mijn Communities
Help
Merijn van Beinum
CONTRIBUTOR ***

Gebruik Data-Extract rapportage mogelijk maken op ChromeOS

door Merijn van Beinum
Status: In onderzoek

Wij maken gebruik van machines met ChromeOS, dus niet alleen een Chrome browser maar echt het ChromeOS op een Chromebook of een Chromebox. 

We willen op deze machines ook graag gebruik kunnen maken van de rapporten in het Data-Extract tabblad. Dat is momenteel niet mogelijk omdat er Microsoft Excel vereist is voor deze rapporten. En op een ChromeOS heb je natuurlijk (in principe) geen Microsoft Office pakket geïnstalleerd staan. 

Maar als ik het rapport in Excel open zie ik zo op het eerste gezicht geen hele bijzondere zaken. Vermoedelijk gebeurd er op de achtergrond iets waar nu nog Excel voor nodig is.

Maar het zou ons veel schelen als we deze rapporten ook in Spreadsheet van Google kunnen draaien. Nu moeten we een Citrix (én een Windows en Office) licentie geven aan medewerkers die deze rapporten moeten gebruiken en dat is een dure zaak om een paar rapporten te draaien.  

4 Opmerkingen
door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: In onderzoek

@Merijn van Beinum, als ik het goed begrijp kunnen jullie de rapportages wel downloaden, maar niet openen in Google Sheets?

Merijn van Beinum
CONTRIBUTOR ***
door Merijn van Beinum

Hallo @Maurice Eppenga 

Nou het lukt niet om de rapporten te draaien op een machine met een ChromeOS. Als je dan een rapport kiest dan zie je een tijdje dat het systeem bezig is en daarna stopt het proces. Je krijgt dan ook verder geen foutmelding of zo. 

 

Terwijl je op een Windows machine dan de mogelijkheid krijgt om het bestand ergens op te slaan. Misschien is het handig om het een keer te laten zien? Ik heb zowel een Windows als een Chrome machine ter beschikking dus ik kan je het verschil laten zien.  Dan zouden we even een half uurtje moeten in plannen voor een Google Meet sessie (Teams of Zoom mag ook) 

 

Met vriendelijke groet, 

Merijn van Beinum

door Maurice Eppenga

@Merijn van Beinum, deze opmerking hebben we ook van een andere klant gekregen. Ik begrijp inmiddels dat dit te maken heeft met het feit dat een Chromebook geen harde schijf heeft waar bestanden kunnen worden opgeslagen. Ik zal met onze developers bespreken wat hierin mogelijk is. 

door Maurice Eppenga

@Merijn van Beinum, onze developers geven aan dat we aanpassingen zouden moeten doen aan de rapportage functionaliteit. Hiervoor is meer onderzoek nodig, dus ik zal een ticket aanmaken. Ik durf nog niet te zeggen wanneer we ruimte hebben om dit op te pakken, maar ik zal je hier in ieder geval op de hoogte houden.