Mijn Communities
Help
deleeuwnina
CONTRIBUTOR **

Notificatie na aanname werknemer

door deleeuwnina
Status: In onderzoek

Goedendag,

 

De volgende optie is nog niet ingebouwd in Easycruit, maar ik ben benieuwd hoe anderen dit oplossen. Vraag was of er een notificatie kon worden gestuurd wanneer de status van een een kandidaat op “aangenomen” wordt gezet, zodat Recruitment direct een melding ontvangt en op de hoogte wordt gebracht van de wijziging. 

 

Groet,
Nina de Leeuw

8 Opmerkingen
door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: In onderzoek

@deleeuwnina, het is momenteel niet mogelijk om een dergelijke notificatie vanuit EasyCruit te laten versturen. Het is wel mogelijk om in de workflow in Self Service notificaties in te bouwen, deze optie zou je samen met een Self Service consultant kunnen bekijken.

 

Om echt een signaal vanuit EasyCruit te ontvangen dat een kandidaat klaarstaat, vereist aanpassingen in de software van EasyCruit en/of Self Service. Ik zal met PD van beide teams bespreken wat de mogelijkheden hiervoor zijn. 

deleeuwnina
CONTRIBUTOR **
door deleeuwnina

@Maurice Eppenga dank voor jouw heldere toelichting. Ik zal genoemde optie bespreken met een consultant van Self Service. 

PaulaPieper
CHAMPION *
door PaulaPieper

Ik heb nog een aanvullend verzoek op dit idee. Wij zouden graag het volgende signaal (mail) vanuit Easycruit kunnen ontvangen:

* Signaal als een kandidaat een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek na een bepaalde periode nog niet geaccepteerd heeft.

 

Misschien is dat nu al mogelijk, maar ik kan dat nergens vinden.

 

door Maurice Eppenga

@PaulaPieper, momenteel zijn we bezig met het vernieuwen van de uitnodiging workflow. We maken om die reden geen aanpassingen meer in de huidige functionaliteit. De nieuwe functionaliteit zal een kalender integratie met datumprikker krijgen waarbij het door jou genoemde punt wordt verholpen. 

door Andrea de Bie - Hazelhof

@Anonymous, een notificatie in de workflow van youforce heeft hiervoor geen zin, tenzij degene die de kandidaat op aangenomen zet ook de workflow start. Je moet  namelijk eerst handmatig de kandidaat die aangenomen is in youforce ophalen om een workflow te starten. Dus als de personen die deze workflow moeten starten niet de kandidaat op aangenomen zetten in easycruit heeft een notificatie geen zin. Wij zouden ook geholpen zijn met een signaal als de kandidaat op aangenomen gezet wordt.

Joycemess
VISMA
door Joycemess

Bij alle klanten waar ik de koppeling Easycruit-HRSS implementeer, is het automatisch verzenden van een mail als de kandidaat op 'Aannemen' in Easycruit wordt gezet een wens.

Nu dit signaal er niet is moet Recruitment alle kandidaatstatussen frequent doorlopen om te zien of er iemand op Aannemen is gezet. Deze monitoring wordt dan gebruikt als trigger om de tegel Aannemen kandidaat in Selfservice op te starten.

Maar dit monitoren is bewerkelijk en foutgevoelig.

 

door Maurice Eppenga

@Joycemess, ik heb bovenstaande besproken met onze developers. Zij geven aan dat Easycruit de kandidaten niet exporteert, maar dat Self Service deze importeert. Aan de kant van Self Service zou daarom een signaleringsfunctie moeten worden gebouwd, want zij weten wanneer er een nieuwe kandidaat is geïmporteerd. Deze wens kan dus beter bij hen worden ingediend.

Joycemess
VISMA
door Joycemess (Bijgewerkt ‎17-03-2023 10:51 door Joycemess VISMA )

@Maurice Eppenga Hoi Maurice, deze wens staat technisch los van de import vanuit Selfservice. Het gaat er  juist om dat een HR medewerker moet weten dat een kandidaat is aangenomen en dat er op de tegel 'Aannemen kandidaat' kan worden geklikt, zodat de import gestart kan worden.

De gewenste functionaliteit is een mailtemplate kunnen hangen aan de status 'Aannemen' om hiervoor het signaal te krijgen.