Mine områder
Hjelp
Stein_Erik
CONTRIBUTOR ***

Mulighet for hyperlinking av filer

av Stein_Erik
Status: Åpen

Hei. Ofte kan et filvedlegg ha tilknytning til flere revisjonshandlinger. Hva med å lage mulighet til lage hyperlink fra enhver handling til filer som ligger i arkivet? 

 

Bakgrunn: Jeg har eksempelvis en analyse som er relevant på fire steder i programmet, test av detaljer for ulike områder lagret i en excelfil med mange arkfaner, kanskje relevant 5 steder i revisjonsprogrammet. Det ville være supert om å redusere fra 9 filer til 2 filer med man velger et "hovedlagringssted" og bare hyperlinker til de nevnte filene for de sju andre stedene.

3 Kommentarer
av Rune Pedersen
Status changed to: Status: Åpen
 

Hei.

Godt innspill.  Det er flere som har nevnt dette ønsket til oss. Og vi har diskutert litt internt hvordan vi kan løse dette på en god og trygg måte. Viktig at man har god kontroll på hva som er gjort av endringer i et dokument dersom det er lenket til flere steder. Vi må jobbe litt mer med denne ideen før vi kan gi noe svar på om vi kan støtte det.

Stein_Erik
CONTRIBUTOR ***
av Stein_Erik

Kanskje dere kan legge inn en "peker" fra dokumentasjonen som viser hvor det er lenket til?
Samtidig tror jeg at det allerede i dag er vanlig å henvise til dokumenter lagret annet sted, og da skrive inn poenget med henvisningen i resultat av handlingen. 
Videre tror jeg det mange som gjør som meg; gjør ferdig en rekke handlinger og har klar en rekke vedlegg/dokumenter som skal inn i Desvartes, deretter krysser man ut mange handlinger og legger inn vedlegg. Ved en slik arbeidsmåte vil lenkemulighet primært gjør at man slipper å legge ved samme vedlegg mange ganger, evt slipper å beskrive hvor vedlegget er lagret som man vil "krysshenvise" til. Så håper dere får det til!

av Rune Pedersen
 

Hei.

Vi hadde en prat på mandag internt på hvordan vi kan implementere støtte for å dele dokumenter. Så dette er på vår roadmap, men det er et par andre ting vi ønsker å få unna nå før vi tar tak i dette.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"