Mine områder
Hjelp
Oddvar Iversen1
PARTNER

"Beløp å betale må ikke være større en totalt remittert" -feilmelding ved restremittering.

av Oddvar Iversen1
Status: Stem - Vi vurderer!

Foreslår å rette opp i denne logiske bristen i systemet.

Når man har delbetalt en faktura, og skal betale det resterende, får man varsel "Beløp å betale må ikke være større enn totalt remittert". For å komme rundt dette må man endre det remitterte beløpet slik at det er mindre enn det som virkelig er remittert.

Endra beløpet i kolonna "Remittert beløp i valuta" i Regnskap-Spørring/kontroll leverandører-åpne poster, (kolonna må hentes fram med Ctrl-U), slik at beløpet er mindre en beløpet som faktisk var remittert. (Det holder om beløpet er bare ett øre mindre).

Når det er gjort, lar det seg gjøre å remittere restbeløpet.

Tenker dette må basere seg på en feil i systemet, som må rettes snarlig.

2 Kommentarer
RaymondS - BDO
PARTNER
av RaymondS - BDO

Har slitt med akkurat det samme. Slett ikke intuitivt at man må fjerne beløpet. Kolonnen må hentes frem da den ikke er i standard oppsett...

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei!

Jeg ser at dere gjør en erfaring som dere mener er feil?  Da er det ikke den riktige kanalen å bruke. Eventuelle feil skal ikke meldes inn via Visma Community og Ideer.  Vi anbefaler at dere registrerer en Ticket på dette, slik at vi får testet det ut, og eventuelt skrevet en feilmelding. Det er på denne måten vi klarer å fange opp slike avvik, og kan gjøre tiltak for å få forbedret dette.

 

Med vennlig hilsen

Beathe, Visma

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"