Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Hyperlenke til visma.com i automatiske varsel-eposter

av Anonymous
Status: Ikke prioritert

Hei,

 

Jeg foreslår at det i automatiske varsel-eposter, som for eksempel eposter fra "Visma Approval" om at du har en eller flere oppgaver liggende på flyt, inneholder en hyperlenke til https://approval.visma.net/ (eller tilsvarende) slik at man med ett museklikk kommer til riktig sted i visma sine systemer.

 

Idéen er at man med en svært enkelt programeringsjobb reduserer terskelen for å faktisk gå inn og gjøre oppgaven når man mottar en varsel-epost. Jeg har brukt et konkurrerende system tidligere og der var det nettopp slike lenker i alle eposter for å lette arbeidsflyten til den ansatte.

1 Kommentar
av Svein Holanger
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei

På grunn av fare for "phishing" har Visma som policy at man i minst mulig grad bruker linker i eposter. Man bør alltid være på vakt mot linker i eposter, fordi de kan lure deg inn på en falsk side som ser helt ekte ut, og få deg til å avgi brukernavn og passord. 

 

Les mer her.

 

Phishing, på norsk også kalt nettfiske eller phiske, er en betegnelse på digital snoking eller «fisking» etter sensitiv informasjon, som passord eller kredittkortnummer.  -Wikipedia

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"