Mine områder
Hjelp
roy-LR
PARTNER

Autoinvoice - Varsling på faktura som ikke blir lastet ned

av roy-LR
Status: Stem - Vi vurderer!

Vi har nettopp hatt en case hvor faktura ikke har blitt lastet ned til VDC fra Autoinvoice.
Klienten har mottatt 59 faktura siden 03.11.2020 til idag 18.03.2021.
Klienten kontaktet oss idag så det var først da vi ble oppmerksom på at faktura ikke var blitt lastet ned fra Autoinvoice.

Jeg har vært i kontakt med support hos Visma og fremla problemstilling, hvor jeg etterspør varsling når slik oppstår. Support anbefaler at vi lager et forslag i community 🙂

Dvs når det er gjentatte faktura som ikke blir lastet ned så bør det for byrå gå varsel til klient og byråbruker. Vi ville da vært i stand til å ta tak i slikt før purrekostnader og inkasso eskalerer.

Fint om dette kan taes tak i snarlig slik at vi unngår slike kjedelige situasjoner

 

mvh Roy

2 Kommentarer
Toffen
CHAMPION **
av Toffen

Sikkert en god ide dette, men purres det ikke også, 3.11. begynner å bli en stund siden

roy-LR
PARTNER
av roy-LR

I dette tilfelle har klient mottatt purringer og betalt, noe som burde også vært tatt tak i derfra.
Men her har klient ikke varslet byrået om at faktura ikke var mottatt, men kun purring/inkasso kom. 
Det viste seg at Visma ERP ikke var aktivert slik at faktura aldri var lastet ned til regnskap.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"