Mine områder
Hjelp
Tommy Stensli1
CHAMPION *

Deling av Autopayavtaler opprettet i Tripletex

av Tommy Stensli1
Status: Implementert

Skal du sette opp payroll for en kunde som kjører Tripletex eller Agro Økonomi i dag så må man opprette manuelle avtaler i Autopay med manuell opplasting av bankfil. Dette er fordi Autopayavtaler som er opprettet i Tripletex ikke kan deles med andre visma systemer. Og som om ikke det var nok, manuell bankfil feiler på kunder som bruker en Eika bank eller en Landkreditt bank. Eika bankene krever landkode i filen, noe som ikke Visma sender med og Landkreditt-bank har ikke aktivert RGB-løsning noe som utløser en IBAN og BIC kontroll og forhindrer deg i å opprette en autopayavtale med manuell betaling. 

 

Løsningen på problemet blir å be kunden opprette en egen bankkonto som kun er dedikert til lønn. Dette er en showstopper for de aller fleste. 

 

At ikke Visma og Tripletex ikke klarer å integrere sine egne systemer er for meg en gåte. Her må det faktisk skje noe, og det rimelig raskt! 

 

Mitt forslag at Visma og Tripletex går sammen om å lage en integrasjon som muliggjør deling av autopayavtale som er opprettet i Tripletex med andre Visma systemer. 

4 Kommentarer
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av Nils Fossum

Supert innlegg Tommy! Har et slikt Tripletex/Payroll case selv og puncher nå banklisten manuelt faktisk. Mener Visma har sagt at Payroll skal være et lønnssystem som skal fungere godt som et frittstående lønnssystem, så et naturlig valg for byråer som kun ønsker å forholde seg til ett lønnssystem på tvers av klienter som føres i ulike regnskapssystem. Regnskap Norge har gjort en medlemsundersøkelse i høst som viser at under 0,5% av bransjens oppdrag føres i Visma.net ERP. Så da må fokuset være god integrasjon mot store markedsaktører som PowerOffice Go, Tripletex, Duett, 24SevenOffice, Uni osv. De to førstnevnte er jo også egeneide systemer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gunn Herstad
VISMA
av Gunn Herstad
Status changed to: Status: Åpen

@Tommy Stensli1 

 

Tripletex bistår nå med deling av avtaler som ligger hos seg mot Payroll.

Delingen må utføres av Tripletex-support, dere må derfor kontakte dem for bistand.

Før det meldes inn sak om deling sjekk at tjenesten AutoPay er aktivert i Visma.net Admin på aktuelle firma.

I henvendelsen er det viktig å opplyse om korrekt kontonummer/IBAN og kundens orgnummer.

Tommy Stensli1
CHAMPION *
av Tommy Stensli1

Veldig bra 🙂

Gunn Herstad
VISMA
av Gunn Herstad
Status changed to: Status: Implementert
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"