Mine områder
Hjelp

Bankkonto info på blanketter må hentes fra Betalingsmetode før firmainnstillinger

av Mats Kristiansen (Oppdatert ‎20-12-2021 10:10 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Implementert

I dag hentes informasjon om betalingskonto fra firmainnstillinger til blankettene.
Hvis kunden har flere kontoer kan disse knyttes opp mot betalingsmetodene, som legges inn på kundekortet eller velges manuelt på ordre/faktura.
Dette har i dag ingen effekt og hentes ikke til blankettene.
Og  vi har ingen mulighet til å endre informasjonen som ligger i footeren på blankettene, unntatt å slette hele footeren, og legge inn all info manuelt,  da på alle blankettene som brukes.

Forslag: det sjekkes om det ligger kontoinformasjon på betalingsmetoden, før den henter det fra firmainnstillinger.

9 Kommentarer
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
Markus Wang
VISMA
av Markus Wang
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt

I dag hentes bankkonto fra betalingsmetoden før firmainnstillinger dersom du har aktivert PEPPOL. 

av Mats Kristiansen

Er du helt sikker?, har aktivert det hos en kunde, og på blanketten hentes det fortsatt fra firma innstillinger.
Nå må det sies at jeg testet den svenske blanketten, da den norske er redigert

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang

Hei @Mats Kristiansen, jeg har dobbeltsjekket dette nå.

 

Kontonr på blanketten hentes fortsatt fra firmainnstillinger. Kontonr i XML-filen hentes fra betalingsmetoden når PEPPOL er aktivert. 

av Mats Kristiansen

Hehe,  jepp.
Litt dumt at det da er forskjellig mellom hva det står på blanketten og hva som duker opp i XML filen.
Blir mye ekstra henvendelser til utsteder, og en del feil betalinger

 

Mats

Dina Fjærvoll Saltvik
CONTRIBUTOR ***
av Dina Fjærvoll Saltvik

Støttes! Ønsker gjerne at det som legges inn som betalingskonto under hver faktura skal dukke opp på fakturaen. Ikke bare henter fra firmainstillinger. Da kan man legge inn konto i annen valutta for de få fakturaene man fakturerer i annen valuta enn NOK. 

av Runar_Gulbrandsen (Oppdatert ‎13-11-2022 21:14 av Markus Wang VISMA )
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt

SIGMA-71540 

av Anders Angelhus
Status changed to: Status: Implementert

Litt forsinket oppdatering fra oss her, men dette ble implementert i versjon 9.60. Forutsetningen er at Peppol er aktivert, og dersom betalingsinformasjon er fylt ut på betalingsmetoden er det denne som vil hentes både i XML-fil og på fakturablanketten. Dersom betalingsinformasjon ikke er fylt ut på betalingsmetoden hentes det fra firmainnstillingene. Les mer om aktivering av Peppol her

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"