Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Flere muligheter for "kombiner kostnadsbærer fra" under driftsmiddelklasser

av Anonymous (Oppdatert ‎29-06-2022 14:08 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Jeg ønsker muligheten til å kombinere kostnadsbærer fra faktura/ salg i driftsmiddelklassene. 

 

Slik det er i dag, så har man valgene A-Driftsmidler, C-Driftsmiddelklasse, D-Driftsmiddelavdeling og L-Underenhet for driftsmiddel. 

 

Skulle gjerne hatt ett valg for faktura/ salg. Da enten at det er ett valg som de som allerede er der, eller en hake tilsvarende som i periodiseringsnøkler. Men da helst en egen for hver konto.

 

 

2 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Enig med Magnus her. 

For å spesifisere ytterligere, så mener jeg at et alternativ bør være at kostnadsbærer arves direkte fra hovedboktransaksjon som er ført på innkjøp/direkteført. Per nå arves ikke denne i konverteringssammenheng, selv om den kommer opp som foreslått kostnadsbærer i FA504500. Det er driftsmiddelklassens maske-valg som styrer. Dette gjør det lite brukervennlig i de tilfellene hvor det er mange ulike kombinasjonstyper, ettersom man da må enten legge opp en driftsmiddelklasse per mulige kostnadsbærerkombinasjon eller endre kostnadsbærer for akkumulert avskrivning pr. driftsmiddel. 

Slenger opp en egen idé på akkurat dette, så er det flere om samme sak 🙂

Stian Melheim
Azets

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"