Mine produkter
Hjælp
Henrik Lilleør
PARTNER

Forhåndsvisning af batch

af Henrik Lilleør
Status: Afvist idé

Flere kunder har nu spurgt ind til hvorvidt det er muligt i Visma.net at forhåndsvise bogføringen, hvilket det desværre ikke er på nuværende tidspunkt. Jeg kan egentlig godt se funktionaliteten i denne funktion, hvorfor jeg opretter den som idé herinde. 

 

Kunder ønsker at inden man frigiver et dokument og laver den egentlig bogføring, at man har mulighed for at trykke forhåndsvis og se hvordan systemet har tænkt sig at oprette batchet. Dette giver kunden mulighed for at vælge modkonto i leverandørfakturaer og se hvordan dette vil se ud inden de bogfører og risikerer at skulle oprette en kreditnota. 

4 Kommentarer
af Adam Brandgaard
Status changed to: Status: Behov for mere information

Hej Henrik!

Tak for din idé, vi vil rigtig gerne kigge på at få den oprettet som en ny feature. 
Jeg har dog behov for lidt mere information om det praktiske vedrørende den. 

Hvordan tænker du den skal fungere? 

Her tænker jeg mere, hvis det stod til dig (dine kunder), hvor i vinduet skulle den være, hvordan skulle den fungere helt praktisk, og hvad vil i se når i bruger den? fx er det en slags simuleret kontokort af kontoen. 

Der findes en måde du kan frigive bilag i leverandørfakturaer uden at postere dem i finans, hvor du senere under finans kan postere de bilag, ville dette kunne afhjælpe? 

 

adambrandgaard_0-1666781275726.png

 

(skærmbilledet er taget i AP101000)

 

Du skriver på kontoen, så jeg vil høre, er det udelukkende et ønske til leverandørfakturaer, eller vedr. det også andre faner? 

Inde under leverandørfakturaer, kan du under rapporter vælge "ikke-frigivne transsaktioner" hvor du kan få et overblik over hvordan et dokument påvirker dine konti.

adambrandgaard_1-1666781461237.png

 

Lad mig endelig høre fra dig, og så kan vi få kigget videre på det. 

Henrik Lilleør
PARTNER
af Henrik Lilleør

Hej Adam,

 

Både migreringstilstand, samt "ikke-frigivne transaktioner" er lidt mere bøvlede workarounds. Helt praktisk forestiller jeg funktionen lægge under handlinger i både leverandør og kundemodulet og i alle vinduer hvor der foretages posteringer (oprettes batches). Måden jeg godt kunne tænke mig det fungere på er at man under handlinger havde mulighed for at trykke på "Forhåndsvis batch", hvorefter den vil åbne et vindue indeholdende det batch der vil blive genereret hvis dokumentet frigives. 

 

Tag udgangspunkt i dette batch genereret fra kundefaktura. Det er først muligt for mig at se bogføringen efter at jeg har trykket frigiv. Det min feature request har til formål at gøre, er at give kunder og også os som konsulenter mulighed for at se hvordan systemet vælger at bogføring, i dette tilfælde en kundefaktura, inden den egentlig bliver bogført. Hvis der ved tryk på knappen popper et vindue op med et midlertidigt batch.

HenrikLiller_1-1667460105458.png

 

 

af Adam Brandgaard

Hej igen Henrik,

Beklager den lidt sene tilbagevending. Måske er det mig som er forvirret og har brug for mere kaffe, men jeg forstår ikke helt hvordan det du beskriver afviger sig fra "ikke-frigivne transsaktioner", da den jo netop viser hvad du kommer til at bogføre og hvilken indflydelse det har på en konto. Måske ville det være lettere hvis vi tog en snak over telefonen? 😊

af Adam Brandgaard
Status changed to: Status: Afvist idé

lukkes grundet inaktivitet