Mine områder
Hjelp
Trond Finsrud
CONTRIBUTOR ***

Riktig dato på leveranse

av Trond Finsrud
Status: Åpen Idé

Hei,

Jeg ønsker at Leveringsdato som står på pakkseddel er korrekt i forhold til faktisk leveransedato.

Vi får mange negative tilbakemeldinger fra kunder på at dette ikke stemmer.

Det blir veldig feil når fakturadato er flere dager før leveransen.

Det er også et problem når selgere skal svare kunder om leverans når Visma er feil.

Vi bruker BX håndterminal ved plukking av varer, så det blir veldig tungvint for oss om vi må på en PC ved hver leveranse for å endre dato.

1 Kommentar
Stig Torp
PARTNER
av Stig Torp

Enig Trond.

 

Når du oppretter oppretter leveranser fram i tid  med automatiseringer (for å få de  i BX og planlegge framover) settes forsendelsesdato til den datoen du oppretter til feks jeg oppretter fram til 25 Februar idag 23 Februar. så vil forsendelsesdatoen på leveransen settes til 25 Februar. 

StigTorp_0-1708677474991.png

Slik jeg ser det kan dette løses ved at den setter:

- BX skriver inn dagens dato i dette feltet før den bekrefter leveransen

 

En annen problemstilling er at leveranselisten nå inneholder feil datoer for leveranse (Dette kommer som en konsekvens av at det opprettes leveranser fram i tid for å få de over i BX)

 

Man kan ikke hente noen dato fra SOSHIPMENT og putte på blanketten, Verken Opprettet dato, sist endret dato (ikke hvis den skrives ut i etterkant og den er fakturert da vil statusen ha blitt endret) eller forsendelsesdato er korrekt her i alle mulige scenarioer

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"