Mine områder
Hjelp
Michael7
CONTRIBUTOR **

Siste utsalgspris på Kunde/Vare i Salgsordrebildet (SO Order)

av Michael7
Status: Stem - Vi vurderer!

Det ville vært til stor hjelp hvis det var mulig i et salgsordrebildet, altså når man er i en salgsordre og legger til varelinjer, at man enkelt kunne sett hva man tidligere hadde solgt varene for til den aktuelle kunden man lager salgsordre. 

Et evt. pop-up vindu med tidligere transaksjoner for markert varelinje, gir da tidligere transaksjoner i relasjonen kundenummer/varenummer: salgspris, rabatt, ordrenr, dato ++

 

Har blitt informert om at det i dag finnes en metode for å se tidligere solgte varer på aktuell kunde, inne i salgsordren ved å trykke "Legg til vare" og deretter velge "Solgt etter".

Men i dette bildet finnes det kun info om antall og dato. Ingen info om salgspriser eller tidligere ordrenr, etc.

Michael7_0-1700744447426.png

Legger til at jeg er klar over at denne informasjonen er tilgjengelig i systemet, eks. under "Ordrelinjer komplett" eller ved å gå inn på kundekortet og videre til Forespørsel -> Salg per vare og kunde.

Men dette er tungvint og krever en del leting og kunnskap om systemet. 

4 Kommentarer
Stig Torp
PARTNER
av Stig Torp

Enig her Michael. At salgsprisen er tilgjengelig i det bildet burde vært standard

Anders Nummedal
CONTRIBUTOR *
av Anders Nummedal

Veldig aktuelt for vår del. Bransjen er ofte preget av spesialpriser på ulike prosjekter, og det å finne tidligere salgshistorikk enkelt for en ordrebehandler er viktig. 

pejourdan
CONTRIBUTOR **
av pejourdan

Støtter denne!
Dette vil eliminere behovet for at salgsordre oppdateres når man endrer leveranse/utgående faktura (noe jeg har bedt om tidligere). 🙂

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"