Mine områder
Hjelp
AndreasS1
CHAMPION **

Smart bruk av kontakt i Salgsmodul

av AndreasS1 (Oppdatert ‎22-09-2021 09:39 ( )
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Det burde være mulig å slå på at kontakt valgt i hode på salgsmodul blir leveransekontrakt, på lik linje som valg av Lokasjon endrer leverings sted. 

 

Kontak logikk.jpg

 

Problem:
Endring i felt "Kontakt" fører ikke til endring på samme måte som endring i "*Lokasjon". Ref. pkt 2. (Det er jo en logikk her, men den er ikke gjennomgående)
Endring av "Kontakt" må fører til korrekt kontakt info der det er viktig/ønsket.
- Dette for at kontakt skal videre til Consignor, Speedycraft, Ordrebekreftelser, Blanketter osv.

 

Endring i felt "*Lokasjon" = Endret leverings sted. Ref. pkt 1.

 

Min mening:

Når det er et system for kontakter i hele Visma.net så må dette være mulig å bruke over alt.
- Kontakt liste kan ikke være ett sted der man "CTRL C" info ut og "CTRL V" inn der det passer. 
- Hvordan går det når man legger til en ny hovedkontakt, eller endrer en kontakt? Det må korrigeres manuelt. 

- Uten dette som grunnlag i kontakt logikken så blir et hvert CRM-system du kobler til verdiløst for systembrukeren og CRM blir ikke interessant og holde oppdatert av brukeren.

 

 

7 Kommentarer
Kristian Tjensvoll
CONTRIBUTOR ***
av Kristian Tjensvoll

Helt enig!

 

Vi måtte få EDI leverandøren vår til å hente epost og telefon fra selve kontakten, ikke leveringsinstillingene.

 

magnusalex
PARTNER
av magnusalex

Enig! Kontaktperson burde være den som mottar ordrebekreftelse etc.

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
av Runar_Gulbrandsen

Link til lignende ønske:

https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-net-ERP/Drill-down-kontaktperson-i-faktura-adresse-i-ut...

 

Tekst:

I utgående fakturaer - faktura adresse - overstyr adresse

Når man ønsker å endre kontaktperson så burde det dukke opp alle kontakt personer som ligger under kunde. I dag må vi skriver hele kontaktperson navn  

JanetteH
PARTNER
av JanetteH

Hei! 

 

Dette burde gjelde alle steder hvor man kan overstyrekontakt personer, ikke bare faktura og salgsorder. Et annet eksempel er i PA modulen hvor det er mulig å overstyre kontaktperson på prosjektet. 

Er dette noe som er tatt stilling til mtp at forslaget er akseptert? 

 

/Janette

AndreasS1
CHAMPION **
av AndreasS1

Hei Jeanette

 

Denne blir sikkert løst i ny Salgsmodul som skal komme snart. Jeg har ikke fått noe utfyllende informasjon. 

av Kjetil Vikse Moen

Vi trenger tilsvarende oppslag i innkjøpsmodulen. Antar dere tenker å gjøre dette gjennomgående i systemet når dere først legger opp en løsning for dette? Eller trenger dere eget ønske for innkjøp på dette?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"