Mine områder
Hjelp
Vibeke Veiby
CONTRIBUTOR **

Tilbakeholde leverandørbetaling på enkeltfaktura

av Vibeke Veiby
Status: Stem - Vi vurderer!

Jeg ønsker en mulighet til å merke enkeltfakturaer som tvistet, for å unngå at de kommer med i betalingsforslaget. Denne muligheten fantes i Visma Global, og er sterkt savnet i Visma Net.

Nå må slik oppfølging gjøres 100 % manuelt, og da er det jo liten vits i automatiserte rutiner og system 😉

3 Kommentarer
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
BeritAnne
CHAMPION ***
av BeritAnne

Dette forslaget dukker opp med jevne mellomrom, men etter mange år med Visma.net har jeg ennå ikke sett behovet.

Her er det bare å innføre arbeidsmetode ut fra de feltene vi har tilgjengelig.  Flere felt kan fort bare bli mer å forholde seg til.
En av de store styrkene til VnF er jo nettopp at det er fjernet mange "spesialfelt" som klassiske regnskapssystem hadde, men som man klarer seg uten ved å endre arbeidsmetode:

 

I VnF anbefaler vi gjerne å bytte betalingsmetode på omtvistede faktura til en manuell metode.  Kan da enten bruke standard Betalingsmetode 4, eller opprette en egen tilsvarende for faktura som blir holdt igjen.
Det er mulig å sette på masseoppdatering av Betalingsmetode, og da er det enkelt å endre denne på flere faktura samtidig dersom det er ønskelig.

Dina Fjærvoll Saltvik
CONTRIBUTOR ***
av Dina Fjærvoll Saltvik

Dette støttes veldig!! Veldig manuelt og stor risiko for feil

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"