Mine områder
Hjelp
Tone73
CHAMPION ***

Visma.net Financial muligheter for å frigi vedlegg i inngående faktura for å vise på egen skjerm

av Tone73 (Oppdatert ‎20-09-2021 14:28 ( )
Status: Implementert

Hei, ønske om at man kunne hatt en knapp for å frigi vedlegg og vise de på egen skjerm sånn at visningen ved føring av inngående faktura kan være på en skjerm og føring av inngående faktura på en skjerm så bilde for begge ble litt større enn om man har inngående faktura samt vis filvedlegg sammen på en skjerm eller må dra det ut over 2 skjermer for å få det større og når man lukker for å føre neste inngående faktura så må man tilpasse det på nytt.

9 Kommentarer
IMS1
CONTRIBUTOR **
av IMS1

OG mulighet for automatisk åpning av fil, for ved kontroll av bokføringen må man alltid trykke den kommandoen ekstra.

LNO
CHAMPION ***
av LNO

Støttes - skjønner ikke at dette ikke er noe som prioriteres

Tone73
CHAMPION ***
av Tone73

For å nevne andre programmer der dette er mulig, PowerOffice eller Duett som sikker er bygd opp annerledes, der kan man frigi dokumenter og flytte de på annen skjerm og da for eksempel velge å ha skjerm på høykant sånn at man ser "hele" fakturaen. Der kan man også ved opplasting av vedlegg til inngående fakturaer også selv bestemme rekkefølgen på bilagene. Her i Visma opplever jeg også nå at en inngående faktura med andre fakturaer fra underleverandører kommer inn i feil rekkefølge selv om faktura er sendt fra leverandør fra system (24Seven) som e-faktura.

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
Markus Wang
VISMA
av Markus Wang
Status changed to: Status: Implementert

Mulighet for å åpne filer/vedlegg til faktura i et separat vindu er implementert i Visma.net ERP versjon 9.12 publisert 30.08.2022.

 

Ved å klikke på knappen åpnes vedlegget i et eget vindu og vises av standard PDF-leseren som er installert på maskinen. 

 

Åpne faktura i separat vindu.png

IMS1
CONTRIBUTOR **
av IMS1

Hei, det er ønskelig at åpning av dokumentet skal være automatisk når jeg går inn på bilagsnummeret. Nå og tidligere må jeg fysisk klikke på vis fil eller nå det nye ikonet når jeg skal kontrollere at innlest informasjon for bilaget er korrekt.

Tone73
CHAMPION ***
av Tone73

Ja da er det nå sånn at man kan løse ut fakturaen, men da burde det jo også vært en automatikk i at når man bladde eller søkte opp neste inngående faktura så kom da det dokumentet som hørte til det bilaget opp i vindu. Det blir for tungvint å måtte lukke og åpne på nytt igjen. Her burde det vært automatikk at vedlegget som vises var det som var i bilaget du hadde opp på skjermen.  

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang

Hei @IMS1 og @Tone73,

 

Ønsket deres er allerede meldt inn og vil bli håndtert her:

https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-net-ERP/Vis-bilag-under-quot-inngaende-faktura-quot/idc... 

 

Mvh Markus

Visma

 

IMS1
CONTRIBUTOR **
av IMS1

Har glemt å gi ros for at det er automatikk i visning av faktura/ kreditnota ved åpning av bilag for bokføring 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"