Mine områder
Hjelp
Tove Østby
CONTRIBUTOR **

"Forhåndsbetaling" bör komma upp under "Behandle betalinger" för att undgå dubbelbetalning

av Tove Østby (Oppdatert ‎04-10-2023 10:00 av Tove Østby )
Status: Ikke prioritert

"Forhåndsbetaling" bör komma upp under "Behandle betalinger" på samma sätt som ingående kreditnota för att undgå att ingående faktura betalas på nytt via Autopay när den bokförts i Financials.

2 Kommentarer
BeritAnne
CHAMPION ***
av BeritAnne

Dette er for så vidt et fornuftig ønske, men her må vi huske at det er mange som har behov for å remittere Forhåndsbetalinger, f.eks. á konto-betaling eller delbetaling før produksjon settes i gang. 
Slike bilag opprettes i skjermbilde Inngående faktura, og kan remitteres på vanlig måte, og dukker da også opp i Behandle betalinger.

 

I forslaget her fra @Tove Østby forstår jeg at det er allerede betalte Forhåndsbetalinger man ønsker å få opp her slik at disse kan utligne faktura på lik linje som kreditnotaer.
Det er som sagt et fornuftig og forståelig ønske, men man må da klare å skille mellom Forhåndsbetalinger som skal remitteres og de som skal utligne saldo på faktura.

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Tove 🙂

 

Forhåndsbetalinger som er opprettet via skjermbilde Inngående faktura vil dukke opp under Behandle betalinger. Se artikkelen under for mer informasjon rundt dette:

Forhåndsbetaling til leverandør (visma.com)

 

 

Ha en riktig fin dag! 

 

Mvh

Runar

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"