Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Kostandfordeling i Expense

av Anonymous
Status: Implementert

Ønsker å få splittet opp kvitteringer med forskjellige kostnader. Siden vi ikke kan gjøre det per dags dato, medfører det til mye ekstra arbeid.

8 Kommentarer
av Gunnar Glendrange
Status changed to: Status: Implementert

Om du tenker på å fordele på flere kostnadssteder, kan du lese om det her

Om det skal føres på flere typer utlegg (pga hb-konto / mva), så må bruker splitte selv. Tenkte du noe annet?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous (Oppdatert ‎19-04-2018 16:54 ( )

Tror vedkommende tenker på den Splittmuligheten, hvor man kan splitte beløpet i flere typer utlegg. Den får man når man bruker korttransaksjoner. Den splitt mulighetene finnes kun der, og ikke ved "vanlig" utlegg. Ved "vanlig" utlegg kan man kun "splitte" på avdelinger, prosjekt osv.

 

Jeg ønsker meg også denne muligheten!

av Gunnar Glendrange

Om en kvittering består av flere mva-satser, bør de splittes ja. 

Da fører man 1 transaksjon (eller flere) pr sats, angir bare type utlegg og beløp.

Beløpet vil jo være i tråd med det som står på kvitteringen.

Dere tenker at det hadde vært fint med en totalsum for alle transene, enten det er 2 transer eller flere - og at de stemte med totalen på kvitteringen?

 

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Eks. : Du har 1 kvittering med summen hvor det er 5 linjer og for eksempel ulike mva.

Linje 1 som er mat , ønsker du og føre på utleggstype mat og med 0 mva,

linje 2 er en blyant ønsker du og føre på utlegg kontorrekvisita,

linje 3 som er inventar, ønsker du og føre på utleggstype inventar, osv.

- hvordan splitter du denne kvitteringen slik at splitten kommer på samme kvittering/bilde, og du ikke har brukt kredittkort? Det valget kommer ikke opp... 

Får ikke opp denne muligheten når du kun har bilde. Hadde jeg hatt den via kredittkort, får jeg opp denne splitt muligheten...

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Det er akkurat den problemstillingen Linda forklarer.

Når vi har flere som handler forskjellige varer i samme butikk - med både forskjellig mva og kostandskonto - er det masse ekstra arbeid for å få de fordelt i etterkant.

 

Dette var en av hovedgrunnen til at vi gikk over til Expense, for så å oppdage at denne funksjonen ikke var der.

 


@Anonymous  skrev:

Ønsker å få splittet opp kvitteringer med forskjellige kostnader. Siden vi ikke kan gjøre det per dags dato, medfører det til mye ekstra arbeid.


 

av Gunnar Glendrange

Det er bare å føre det akkurat som beskrevet

1. linje (transaksjon)  mat         kr. x  

2. linje   kontorrekvisita            kr. y

3. linje Inventar                         kr. z

 

Kvitteringen trenger man ikke laste opp mer enn 1 gang.

Jeg ser at vi sikkert kunne gjort noe smidigere vedr på trans 2 og 3 å henvise til kvitteringen på trans 1, personlig bare henviser jeg til det i tekst/formål-feltet.  Ideen med å være prosess-orientert er heller ikke dum, godt innspill!

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Se på bildet, hvis kvitteringen er på 100 kr. Og avis er på kr. 30 og jeg har mat på kr. 50 og vaskemidler på kr. 20,- HVOR splitter jeg de forskjellige utleggstypene dette på en og samme kvittering??

Der jeg har markert gult er det kun kostnadsfordeling!

Kostnadsfordeling Expense.PNG

MaritaL
PARTNER
av MaritaL

Hei

Jeg støtter både Therese og Linda i dette punktet. Opplever behovet regelmessig både internt og med kunder. Dersom en handler varer på en kvittering som skal konteres (hovedbokskonto) på ulike kontoer så kan ikke kostnadsfordeling pr ansvarsenhet brukes. I dag tar jeg to bilder av kvitteringen, legger på ulike utleggstyper og splitter beløpet.

 

Mvh

Marita

Abacus IT

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"